تحلیل شهروند خبرنگار از یک سفر دو روزه !
به نظر می رسد عده معدودی که همواره طرفدار سینه چاک و یا منتقد همیشگی برخی اشخاص هستند باید اجازه دهند عامه مردم این شهر به بیان مطالبات واقعی خود بپردازند نه اینکه با پیش کشیدن موضوعات پیش پا افتاده ، باعث سرخوردگی مردم از نظام و عملکرد مسئولین شوند!
کد خبر: ۸۸۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 20 August 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ارسالی مخاطبان ، دو روزی است که دو تن از معاونین وزیر بهداشت در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و در این بین ضمن افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه و شرکت در جلسات متعدد سفرهایی به برخی شهرستان ها هم داشتند.
در خلال صحبت های مسئولین چند نکته برجسته وجود داشت که اهداف این سفر دو روزه را بهتر روشن می کند از جمله تکرار مکرر خبرهای خوش برای سه شهرستان لنده ، بهمئی و گچساران ! البته این سخنان زمانی مطرح شد که معاونین وزیر بهداشت افتتاح های خود در یاسوج را انجام داده بودند و قول های لازم برای دیگر درخواست های مردم و مسئولین را هم داده بودند . (در نشست مقابله با کرونا)
آنچه که در خبرهای دو روز اخیر آمده است :
در افتتاحیه یکی از بهترین کلنیک های استان در یاسوج مردم مطالبه های دیگری هم داشتند که به آن ها هم پرداخته شد از جمله موضوع درخواست های برخی تکنسین ها ، مطالبات مالی پرسنل و ... و البته به صورت واقعی !
در شهرستان لنده کلنگ زنی بیمارستان وعده خوش و عملی شده معاون وزیر بهداشت بود که البته همزمان با انجام این وعده ، تعدادی هم با بلند کردن پلاکاردی اعتراضی درخواست دیگر مردم مطالبه گر این شهرستان را جلوی دید تقوی نژاد که اتفاقا همشهری آن ها هم بود گذاشتند تا به او بفهمانند که مطالبه حق قانونی مردم از مسئولین است! ضمن اینکه تمام مدت حضور تقوی نژاد در لنده به چند دقیقه محدود شد و اجازه تجمع مردم به دلیل کرونا داده نشد!
برای بهمئی و گچساران هم وعده های تکمیل تجهیزات بیمارستان های آن ها داده شد و در مجموع مطالبات مردمی در مرحله اجابت و یا تحقق از طرف مسئولین قرار گرفت.
اما نکته بسیار عجیب در مورد سفر مسئولین وزارت بهداشت و همراهان استانی و شهرستانی به چرام برای بازدید از پروژه احداث بیمارستان این شهر است ، بیمارستانی که کم کم در حال تبدیل شدن به یک پروژه تاریخی است !
نکته عجیب در این سفر سخنرانی ها مسئولین و حضور گسترده مردمی در محل و ایجاد تجمع گسترده بود ، آن هم در شهری که به گفته مسئولین بهداشتی و بنابر آمار دارای وضعیت قرمز کرونایی است !
نکته عجیب دیگر اینکه در این شهر گویا مطالبه گری خاصی نبوده و در فضای مجازی و حتی برخی رسانه های محلی دعوا بر سر این است که چه کسی معاون وزیر بهداشت را به چرام آورده است و البته طرفداران موحد معتقدند که وی این کار را انجام داده است و منتقدین موحد هم مخالف این نظر هستند! در حالی که در بویراحمد با آن هم تحقق مطالبات اصلا خبری از نماینده نبود و جنگ و جدلی هم نبود ! در لنده که پایگاه رای موحد بود و معاون وزیر بهداشت هم زاده همین شهر بود نه خبری از نماینده بود و نه خبری از تجمع خطرناک و البته نه خبری از جنگ و جدل سیاسی !
به نظر می رسد هنوز عده ای در فضای زمان انتخابات هستند و به جای مطالبه گری از مسئولین در چنین موقعیت هایی همه مشکلات یک شهر را قربانی جنگ و جدل های سیاسی می کنند ! شکی نیست که مسئولین دولتی و حتی نماینده مردم پس از سفر به هر منطقه بازتاب سفر خود را در رسانه ها و فضای مجازی رصد می کنند . حال در مورد سفر به شهر چرام وقتی این مسئولین می بینند رسانه ها و فضای مجازی بر سر این که چه کسی معاون وزیر بهداشت را به این شهر آورده است جدل دارند ، آیا به خود زحمت برآورده کردن مطالبات را می دهند ؟
به نظر می رسد عده معدودی که همواره طرفدار سینه چاک و یا منتقد همیشگی برخی اشخاص هستند باید اجازه دهند عامه مردم این شهر به بیان مطالبات واقعی خود بپردازند نه اینکه با پیش کشیدن موضوعات پیش پا افتاده ، باعث سرخوردگی مردم از نظام و عملکرد مسئولین شوند!
و اینکه باید همه از جمله منتقدان بپذیرند که سید محمد موحد اکنون نماینده مردم حوزه انتخابیه ، استان و کل کشور در مجلس است . پس اولین موضوع در این زمینه پذیرش وی به عنوان نماینده از طرف همه و دوم اینکه باید مطالبه گری جدی از این نماینده توسط مردم ، نخبگان ، حامیان و منتقدان در دستور کار باشد .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
مردم چرام و کلا استان و البته ایران، جوگیر،بیسواد،جاهل و نادان هستند... از ماست که بر ماست... برو خدا را ببین نه مسئولان دزد را. مردم اینطور که برای استقبال از مسئولان بی کفایت و علیل تجمع می کنند برای کارهای خیر تجمعی ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار