معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه روستایی و تقویت و تثبیت راه روستایی خسارت دیده بر اثر رانش زمین در شرق مازندران تخصیص یافت.
کد خبر: ۸۸۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 21 August 2020

مهدی رازجویان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان مازندران که در فرمانداری بهشهر برگزار شد ، افزود: با برگزاری نشست شورای اداری در شرق مازندران ، پروژه های محرک شهرستان ها و چالش‌ها مشخص شده است.

وی ادامه داد : کاخ صفی آباد ، مجموعه گردشگری عباس آباد و چشمه عمارت از نیازهای مهم در بهشهر در حوزه گردشگری است که تلاش داریم تا بسته فرهنگی شهر کهن بهشهر فراهم شود تا قدمت و کهن بودن این منطقه برای گردشگران مشخص شود.

رازجویان از تلاش برای حل مشکلات راههای روستایی شرق مازندران خبر داد و گفت : در شهرستان نکاء برای راه ارم به سوچلما ۲۰ میلیارد ریال و برای راه تجرخیل ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد تا به سرانجام برسد.

وی افزود : آسفالت محور یخکش به پاسند هم از نیازهای مهم روستاهای بالادست در بهشهر است که ۱۰۰میلیار ریال اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان ، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار بسیج سازندگی و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار راه و شهرسازی برای این امر در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار مازندران گفت : پل تنگه کیاسر بهشهر از اعتبارات ستاد بحران بود که تخصیصی در این خصوص صورت نگرفته است و به محض حصول اعتبار در اولویت است.

وی با بیان اینکه مازندران به طور کلی در حوزه راهداری ، مخابرات و فیبر نوری با چالش مواجه بود ، ظهار داشت : در این راستا فیبر نوری در هزارجریب منتقل شد و چهاردانگه ساری هم انتقال فیبر نوری شروع شده و در محور هراز هم بزودی عملیاتی می شود.

رازجویان با اشاره به اینکه آسفالت جاده بندر به رستمکلا از کیفیت خوبی برخوردار نبود و نشست کرد، افزود : در این راستا با رایزنی های انجام شده این پروژه به راهداری تحوبل می شود.

وی همچنین با اشاره به محور گلوگاه و نقاط حادثه خیز آن هم گفت : در این بخش، مقرر شد نقاط حادثه خیز به همت فرماندار معرفی و اعتبار اخذ شود.

رازجویان گفت: پل تیله نو در گلوگاه و ایجاد و بهسازی آن هم از نیازهای مهم مردم منطقه برای تردد است که در سیل قبلی خسارت دید و در آمار سیل قبلی آمد و در سیل جدیدکاملا تخریب شد که نمی توان در آمار سیل جدید گنجانده شود و باید منتظر تخصیص اعتبارات گذشته باشیم.

وی افزود : راه روستایی و تقویت و تثبیت راههای خسارت دیده در رانش مهمترین نیاز شرق مازندران است که باید در این بخش تلاش بیشتری انجام و برای رفع این مشکلات، بیشتر اعتبارات به سمت راه و راهداری برود تا از این معضلات و مشکلات خارج شویم.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار