به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان غ مدیرکل  ورزش و جوانان گیلان  ضمن عرض تسلیت  فرا رسیدن ماه محرم، ماه شهادت سالار آزادگان جهان و سرور شهیدان اسلام امام حسین (علیه السلام) اظهار کرد :   6 پروژه ورزشی قابل افتتاح و آماده بهره برداری در هفته دولت  پیش بینی شده است که این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر  7 میلیارد و 500میلیون  تومان  از محل اعتبارات استانی ، ملی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی احداث شده که خدمتی دیگر از دولت تدبیر و امید به مردم شریف استان  می باشد.

بخشی  با اشاره به افتتاح  زمین چمن مصنوعی شهید اسماعیلیان آستانه اشرفیه ، افزود: این  زمین ورزشی  از پروژه های پیش بینی شده برای افتتاح در هفته دولت است  که در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان همچنین تصریح کرد: برای احداث این  زمین ورزشی بیش از3  میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد:  زمین چمن مصنوعی روستای کیسم و پرکاپشت  آستانه اشرفیه ،  زمین چمن مصنوعی لشت نشا ء ، زمین چمن مصنوعی روستاهای میکال سیاهکل و ایشکای لاهیجان در مساحتی به متراژ 5300 مترمربع و با اعتباری بالغ بر  4میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در  این هفته می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به سایر پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک 46 پروژه نیمه تمام ورزشی در گیلان وجود دارد که 14پروژه بالای 50درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

 مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان  با بیان اینکه ورزش استان در دولت تدبیر و امید  از جهت توسعه زیر ساختها ، باشگاههای ورزشی  ، مربیان  و داوران فعال وسرانه فضاهای ورزشی از حداقل ۲۱درصد تا حداکثر ۵۷درصد رشد داشته است، افزود:تعداد باشگاههای فعال در پیش از دولت تدبیر از مرز ۵۶۲ باشگاه گذر نکرده بود ،در حالی که این تعداد در دولت تدبیر به حدنصاب ۱۳۰۰رسیده است و ما شاهد رشد قابل ملاحظه ورزش استان  در همه بخش ها بودیم .

وی حضور بخش خصوصی را در توسعه زیرساخت های ورزشی بسیار حایز اهمیت برشمرد و گفت : در راه اندازی باشگاههای ورزشی بیش از ۱۳۱ درصد نسبت به دولت قبل رشد داشته ایم. راه اندازی 70 خانه ورزش روستایی در روستاهای استان را  هدیه دولت تدبیر و امید به منظور رونق ورزش در روستاهای استان  دانست .

بخشی  مساحت اماکن ورزشی ویژه ورزش و جوانان را  با رشدی ۲۱ درصدی حدود یک میلیون و۳۱۵هزار متر مربع  اعلام کرد و یادآورشد: این رقم در دولت قبل حدود  یک میلیون و هفتاد و پنج هزار متر مربع بوده است .

وی رشد ۸۳ درصدی تعداد مربیان و داوران ورزش استان را قابل اعتنا ارزیابی کرد و  افزود :تعدا مربیان ورزش استان در دولت پیشین حدود ۹ هزار نفر بوده ،که این آمار در دولت تدبیر به بیش از ۱۴ هزار مربی افزایش یافته است