البته همیشه این سوال مطرح بوده است پذیرش مسئولیت در یک نظام اسلامی چه منافاتی با مداحی و مرثیه سرایی برای اهل بیت و ائمه دارد که اکثر مسئولین اینگونه اقدامات فرهنگی ، سیاسی و حتی عبادی سابق خود را کنار می گذارند ؟!
کد خبر: ۸۹۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 30 August 2020
عاشورای متفاوت یاسوج‌ با میدان داری عزای حسینی توسط استاندار + فیلم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مواردی که همواره در مورد مسئولین مورد توجه بوده است کنار گذاشتن برخی ویژگی های شخصیتی توسط این افراد در دوران مسئولیت است.
امروز روز عاشورا است و تقریبا اکثر ایرانی ها در این روز یا مداح بوده اند و یا سینه زن مصیبت اهل بیت پیامبر اما نکته که همواره مورد نقد بوده و هست ، فاصله گرفتن برخی مسئولین از برخی اقدامات فرهنگی و مذهبی به بهانه مسئولیت است .
چه بسیار مسئولینی که دوره هایی از زندگی خود را به مداحی اهل بیت مشغول بوده اند اما پس از پذیرش مسئولیت معمولا بنابر هر دلیلی این کار را کنار گذاشته اند هر چند از ته دل مشکلی با آن نداشته اند !
و البته همیشه این سوال مطرح بوده است پذیرش مسئولیت در یک نظام اسلامی چه منافاتی با مداحی و مرثیه سرایی برای اهل بیت و ائمه دارد که اکثر مسئولین اینگونه اقدامات فرهنگی ، سیاسی و حتی عبادی سابق خود را کنار می گذارند ؟!
اما امروز در شهر یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اجرای مداحی برای اهل بیت پیامبر و نوحه خوانی و مرثیه سرایی ، خط بطلانی بر نوع تفکر برخی مدیران اینچنینی کشید وهمانند گذشته خود اقدام به میدان داری عزاداری امام حسین نمود .
شکی نیست که وظایف یک کارگزار در جامعه اسلامی ابتدا تلاش برای بهبود رفاه و تقویت فرهنگ مردم آن جامعه است اما رجوع به گذشته فرهنگی خود و شرکت فعال در مراسمات مذهبی مانند میدان داری عزای فرزند رسول الله نمی تواند نافی و یا مانعی برای اجرای وظایف قانونی باشد و یا اینکه شخصیت یا به قول معروف پرستیژ آن مسئول را زیر سوال ببرد !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار