گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با جدیت به مسئولان هشدار داد که همه تصمیم گیری ها باید مطابق با دستورالعمل های ابلاغی باشد.
کد خبر: ۸۹۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 31 August 2020
تقاضای تعویق بازگشایی حضوری مدارس در بویراحمد / هشدار استاندار ، فراخوان نداریم !مدارس روستایی چه خواهد شد ؟!
فرماندار بویراحمد خواستار تعویق زمان بازگشایی حضوری مدارس در شهرستان بویراحمد شد.
شاهرخ کناری در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد افزود : سه اتفاق برای شهرستان بویراحمد به ایجاد شرایط خطرناک کرونایی منجر شده و می شود.
کناری گفت : مراسمات عروسی و عزا اولین پاشنه آشیل ما بود که متاسفانه وضعیت شهرستان را به مرحله قرمز رساند .
وی ادامه داد : علیرغم اینکه اکثر هیئت ها به خوبی رعایت کردند اما برخی هم خصوصا تماشاگران برخی هیئت ها رعایت نکردند ضمن اینکه در برخی نقاط توزیع نذری که ممنوع بود غذا طبخ شد برای مثال هیئتی در یکی از محلات شهر یاسوج نزدیک به هزار غذا توزیع کرد و این می تواند پاشنه آشیل دوم ما باشد.
کناری ادامه داد : اما بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها هم اگر در کنار دو وضعیت قبل قرار گیرد ، می تواند وضعیت خطرناکی باشد که برای این شهرستان پیش بیاید .
فرماندار بویراحمد افزود : فعالیت حضوری برخی مدارس با نصف جمعیت دانش آموزی هم بسیار خطرناک است ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشت کادر درمان خسته اند ، امکانات بیمارستانی ما هم جوابگوی شرایط وضعیت بیش از آنچه که تا حالا داریم نیست.
کناری ادامه داد : پیشنهاد من این است که فعلا در بویراحمد از ۱۵ شهریور مدارس فقط به صورت مجازی بازگشایی و فعالیت کنند البته در مورد پایه های اول با رعایت کامل پروتکل ها کلاس حضوری باشد.
تقاضای تعویق بازگشایی حضوری مدارس در بویراحمد / هشدار استاندار ، فراخوان نداریم !مدارس روستایی چه خواهد شد ؟!

سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی هم در این رابطه به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : فعلا شرایط کرونا در استان اصلا مهیای بازگشایی با حضور دانش آموزان در مدارس نیست .
محمد مهدی بانشی افزود : پیشنهاد این است که مدارس از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر به صورت کاملا مجازی برگزار شوند تا در ادامه اگر شرایط بهتر شد تصمیم گیری جدید شود.
وی در خصوص مدارس روستایی هم گفت : روستاهایی که زیر ده نفر دانش آموز دارند در صورتی که کلاس در محیط باز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آن هم با کاهش ساعات حضور دانش آموزان در مدارس و فقط به منظور رفع اشکال باشد می تواند دایر گردد.
تقاضای تعویق بازگشایی حضوری مدارس در بویراحمد / هشدار استاندار ، فراخوان نداریم !مدارس روستایی چه خواهد شد ؟!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اما با جدیت به مسئولان هشدار داد که همه تصمیم گیری ها باید مطابق با دستورالعمل های ابلاغی باشد.
حسین کلانتری افزود : فعلا چیزی به نام وضعیت سفید نداریم و قرار نیست فراخوان بازگشایی مدارس زده شود. الان مرکز استان و برخی مناطق دیگر وضعیت قرمز است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود : دستورالعمل ستاد ملی مقابله  با کرونا در خصوص شیوه بازگشایی مدارس کاملا مشخص است و آموزش و پرورش باید مطابق این دستورالعمل اقدام کنند.
کلانتری انتقادی هم به اقدام برخی صنوف و کسب و کارها داشت و اظهار داشت : به خاطر اینکه دانش آموزان زنجیره انتقال کرونا نباشند ، خواهان عدم حضور آنان در مدارس هستیم اما از طرف دیگر می بینیم برخی اولیاء آنان در جامعه و در محل کار پروتکل ها را رعایت نمی کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نظر می رسد با وضعیت موجود صحبت از حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس زود است و حداقل در مرحله اول آغاز سال تحصیلی جدید ، بازگشایی به صورت حضور فیزیکی در مدارس نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار