گزارشات خبری این بازدید ، اطلاعات ، تصاویر ، فیلم ها و مصاحبه های مسئولین منتشر شد اما در این بین مصاحبه و سخنانی از نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی انتشار یافت که باعث تعجب و البته تاسف است !
کد خبر: ۸۹۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 05 September 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دو روز پیش وزیر راه و شهرسازی بازدیدی از پروژه های تحت اقدام این وزارتخانه در کهگیلویه و بویراحمد از جمله مهمترین و چالش برانگیزترین آن ها پروژه احداث جاده پاتاوه به دهدشت داشت که از آن به عنوان مهمترین و حیاتی ترین طرح نجات دهنده استان از بن بست نام می برند.
گزارشات خبری این بازدید ، اطلاعات ، تصاویر ، فیلم ها و مصاحبه های مسئولین منتشر شد اما در این بین مصاحبه و سخنانی از نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی انتشار یافت که باعث تعجب و البته تاسف است !
آنچه که از زبان سید محمد موحد مطرح شد آماری سراسر اشتباه و اغراق آمیز بود ! ارائه این آمار اشتباه و اغراق گونه از دو حال خارج نیست ، یا عمدی است و هدف ارائه دهندگان و مشاوران موحد برجسته سازی نقش وی است که باید گفت اشتباه بزرگی را بدون در نظر گرفتن شرایط روز و انتشار سریع اطلاعات انجام داده اند و یا عمد دیگر تخریب موحد است و اینکه شاید اینگونه مشاوره و ارائه آمار غلط به نماینده سهوی است که در هر دو صورت عمدی و سهوی مایه تعجب و تاسف است !
دو آمار مهم و کلیدی از زبان سید محمد موحد منتشر شد که مطلقا با آمار کارشناسان و دست اندرکاران اجرای پروژه مطلقا مطابقت نداشته است !
اشتباه اول / میزان پیشرفت پروژه
موحد در مصاحبه ای در حاشیه بازدید وزیر راه اعلام کرده بود که در سه ماهه امسال این پروژه پیشرفت 36 درصدی داشته است ! در حالی که در اواخر دوره نمایندگی عدل هاشمی پور وی وضعیت پیشرفت پروژه را 90 درصد اعلام کرده بود و پس از آن هم پیشرفت کلی پروژه در مصاحبه با مهندس محمدی از مدیران کل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور 92 درصد اعلام شد پس به طور قطع این پیشرفت در سه ماهه ی شروع بکار نماینده  فعلی کهگیلویه نمی تواند آمار 36 درصدی باشد بلکه حداکثر آن کمتر از 3 درصد و در سال 99 کمتر از 5 درصد می باشد. ( عده ای بر  این عقیده اند احتمالا عدد ارائه شده به موحد 3.6 درصد بوده که وی به اشتباه آن را 36 درصد خوانده است که اگر اینگونه باشد اشتباه معمول و قابل پذیرش است اما باید تصحیح شود و در رسانه ها توضیح داده شود)

لازم به ذکر است که موارد کار نشده ی در حال اجرای این طرح بزرگ، گلوگاههای اصلی و پل های خاص می باشند که در کمال تعجب نماینده کهگیلویه در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما میزان پیشرفت آن در سال جاری را 36 درصد اعلام نمود که حقیقتاً این درصد پیشرفت در پروژه های مشابه در صنعت راهسازی کشور نه تنها هرگز سابقه نداشته بلکه غیرممکن است و نتیجه ی چنین اظهار نظرهای غیر فنی و غیر تخصصی موجبات شگفتی و حیرت همگان و مضحکه ی اهل فن خواهد شد.
واقعاً چرا؟ بر اساس کدام منبع، کدام گزارش کار، کدام محاسبه و مشاوره؟
بیشتر بخوانید 
 

البته گاهی پیش می آید و شاید مصلحت آن باشد که در عرصه خدمات رسانی به منظور جلب توجه مضاعف مسئولان در جهت اخذ گستره ی بهرمندی مردم ، موارد ، نیازمندی ها و مطالبات آنها با اغراق آمیخته و بیان شوند اما در مواردی غیر از این و به خصوص در موارد فنی و اجرایی ، نه تنها هیچ توجیهی ندارد بلکه در جهت امیال و اغراض خاص به حساب می آیند و بی شک ، در دنیای شیشه ای امروز ، مردم خوب می دانند و خوب می فهمند و یقیناً اظهار نظر غیر کارشناسی و عوام فریبانه، هرگز ره به جایی نخواهد برد.
اشتباه دوم / نقل قول غیرواقعی از وزیر!
اما اشتباه فاحش دیگری که از موحد سر زد ، نقل قولی بود که وی از وزیر راه عنوان کرد!!!
موحد در سخنان خود گفته بود :" به قول آقای وزیر راه، تحرکی که در این چند ماهه اخیر در این پروژه بوده؛ قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست!
این در حالی است که وزیر راه به صراحت گفته بود :" پروژه پاتاوه- دهدشت را در پروژه های سال جهش تولید قرار دادیم و به یاری حق تعالی با روندی که در 2 سال گذشته در آن شکل گرفته آماده بهره برداری می شود"!
نکته جالب در اشتباه دوم موحد این است که هنگام مصاحبه وزیر راه و اعلام تحرک 2 ساله در پروژه ، خود وی در کنار وزیر ایستاده بود و مصاحبه را گوش می داد ! حالا چطور در سخنان خود که پس از مصاحبه وزیر بود چنین نقل قول اشتباهی را از زبان وزیر مطرح کرد؟!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
این مو از ماست کشیده هست این انگ وبرچسب ها دیگه حنایی ندارند و تاثیری نخواهد داشت موحد یعنی تا پایان بازنشستگی مجلس غصه نخورید
ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
اب و هوای کرونا به موحد چسبیده و دیگر .... درست ندارد............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
پیری هست و هزار دردسر
این تازه اولشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار