در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ، اتفاقات و رخدادهایی با نقش اولی برخی افراد در حوزه سیاسی وجود داشته است که برخی به سرانجام خوش رسیده است بخشی به نافرجامی سیاسی !
کد خبر: ۸۹۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 07 September 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاسی ، دنیای سیاست دنیای شگفتی ها ، غیر منتظره ها و اتفاقات ریز و درشت است که گاهی ارزش ها و باورها را در یک جامعه به راحتی دستخوش تغییرات می کند.
معمولا افرادی که به نحوی وارد دنیای سیاست می شوند و به موفقیتی دست پیدا می کنند ، پس از آن به یک رجل سیاسی با حوزه ای از قدرت و اعمال نفوذ ، تبدیل می شوند. گاهی این افراد هوشمندانه عمل می کنند و عنصر مطلوب سیاسی می مانند و گاهی هم مغرور شده و بد عمل می کنند و اصطلاحا عنصر نامطلوب می شوند!
در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ، اتفاقات و رخدادهایی با نقش اولی برخی افراد در حوزه سیاسی وجود داشته است که برخی به سرانجام خوش رسیده است بخشی به نافرجامی سیاسی !
در بخش اول این مطلب به بررسی وضعیت یکی از شخصیت های سیاسی بانفوذ استان یعنی سید محمد موحد پرداخته شد(اینجا) که عمدتا به بررسی پیرامون سیاسی حوزه کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده توجه شد و در نوشته حال حوزه گچساران و باشت مورد بررسی قرار می گیرد.
تاجگردون ، از فرجام بد تا زمزمه بازگشت!
بی شک یکی از قدرتمندترین چهره سیاسی کهگیلویه و بویراحمد ، غلام رضا تاجگردون بوده است . تاجگردون که ترقی را پله پله و با داشتن ویژگی های خاص پیمود توانست به یکی از چهره های ملی کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شود اما متاسفانه با بد عمل کردن ها تا این جای کار به فرجام بد در حوزه سیاسی رسید!
تاجگردون از جمله سیاسیون اقتدار طلب استان است که طی دو دوره نمایندگی خود در مجلس تغییرات ناخوشایند زیادی در حوزه سیاسی استان ایجاد کرد . 
وی ضمن اینکه موفقیت های زیادی در حوزه تامین اعتبار برای استان به ویژه حوزه انتخابیه خود داشت اما در حوزه سیاسی باعث ایجاد شرایطی شد که برخی مدیران منتصب به وی عمدتا ، مغرور ، انحصار طلب ، مسئولیت ناپذیر، عدم توجه به مافوق و از همه مهمتر پرخاشگر باشند . متاسفانه برخی از مدیران منتصب به تاجگردون باعث ایجاد شرایط تنش آلود همراه با رواج افراطی منطقه گرایی در استان شدند .
برخورد خشن سیاسی با تاجگردون و حذف وی از مجلس را می توان نتیجه نوع عملکرد قلدرمابانه وی و اطرافیانش دانست به گونه ای که شاید بخش زیادی از هم استانی هایش از حذفش چندان ناراحت نشدند!
البته تاجگردون حمایت های زیاد مردمی هم دارد اما در مجموع می توان وی را از جمله سیاسیون اقتدارطلب نامید که نهایتا در حین پیشروی سیاسی به زمین سفت خورد و خیلی راحت از ادامه کار در دوره فعلی بازماند!
اکنون هم برخی زمزمه بازگشت تاجگردون را مطرح می کنند ! به باور این افراد که عمدتا ارادتمندان سیاسی وی هستند تاجگردون در انتخابات میان دوره ای دوباره ثبت نام می کند اما گفته می شود مطابق قانون ، نمی تواند در دوره ی فعلی دوباره کاندید شود !
لودگی سیاسی در گچساران!
شاید محصول عملکرد سیاسی تاجگردون اکنون این باشد که این حوزه به مرحله ای از اعلام حضور افراد برای انتخابات میان دوره ای مجلس رسیده است که باید آن را نوعی "لودگی سیاسی" عنوان کرد!
حوزه انتخابیه گچساران و باشت اکنون باید مهیای انتخاب جایگزین تاجگردون شود و در این بین هستند چهره هایی که پتانسیل بر عهده گرفتن چنین مسئولیتی را دارند اما متاسفانه وضعیت اعلام حضورها در این حوزه به گونه ای شده است که هر فردی و بدون هیچ رزومه یا توانایی می خواهد به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس به میدان بیاید!
لودگی سیاسی در گچساران تا جایی پیش رفته است که برخی از چهره های سیاسی موثر از طیف حامیان تاجگردون که اتفاقا برخی از آنان بر عکس مدیران پرخاشگر و جنجالی منتصب به این نماینده سابق ، افرادی اخلاق مدار و موفق در کار مدیریت بوده اند و انتظار می رود بتوانند با اعلام داوطلبی خود وضعیت پر تنش سیاسی گچساران را آرام کنند ، اما نسبت به حضور خود مردد باشند!
به عنوان مثال یکی از معدود مدیران با اخلاق و موفق منتصب به تاجگردون در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر حضور وی در انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت گفت " متاسفانه اعلام حضورها در گچساران و باشت برای انتخابات "لوث" شده است و برخی بدون هیچ کارنامه ای با ایجاد سر و صدای زیاد رسانه ای و فضای مجازی اعلام حضور می کنند! که ورود به چنین عرصه ای برای کسانی که شرایط نمایندگی و رقابت سالم را دارند چندان جذابیت ندارد .
البته این وضعیت در اردوگاه یا اردوگاه های مخالفان تاجگردون ، متاثر از ایجاد چنین شرایطی در این منطقه همین وضعیت را پیدا کرده است و نوعی تمایل به قدرت طلبی را بوجود آورده است که حتی مسن ترین چهره ها را هم پر انگیزه برای حضور کرده است! و هستند افرادی که خود را از هم اکنون پیروز حتمی انتخابات مجلس این حوزه می دانند!
در نهایت اینکه تاجگردون که یکی ازسیاسیون اقتدار طلب استان بود اکنون به چنین سرانجامی رسیده است هر چند متاسفانه در دوره اقتدار خود به نوعی مروج بدترین نوع مناسبات سیاسی در حوزه انتخابیه خود و کل استان شد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار