کد خبر: ۸۹۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 07 September 2020

 

 
فاز دوم طرح آبرسانی غدیر از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در استان خوزستان افتتاح شد.
 
 
 

                                                   آبرسانی به غیزانیه؛ قرارگاه خاتم به وعده‌اش عمل کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از خوزستان، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر که به منظور افزایش ظرفیت و پایداری آب شرب شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان اجرا شد، با حضور سردار فخاری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر، شامل ۴ طرح است که شامل اجرای خط انتقال دوم تلمبه‌خانه به مخازن فلزی ام‌الدبس و خط انتقال خروجی تا ابتدای خط اهواز، تهیه و نصب الکتروپمپ ششم تلمبه‌خانه ام‌الدبس، اجرای مخزن فلزی شماره ۲ ام‌الدبس و اجرای مخزن روباز (لاگون دوم) تلمبه‌خانه ام‌الدبس است.

کارفرمای این طرح سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار اجرایی آن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) است و در اجرای آن‌ها مجموعاً ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول کار شده‌اند.

گفتنی است طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب شهر‌های مرکزی، جنوب و غرب استان خوزستان برای ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستا در پایان دوره طرح با منبع آبگیری از دریاچه سد دز در مجموع ۴.۷ میلیون نفر را تحت پوش قرار می‌دهد.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) مرحله سوم و نهایی آبرسانی به غیزانیه خوزستان را امروز زودتر از موعد به پایان می‌رساند و با تامین آب از دو هفته دیگر مردم ۳۵ روستای این بخش به آب آشامیدنی با کیفیت مناسب و دائمی دسترسی خواهند داشت.

روستاییان بخش غیزانیه که سال‌هاست دغدغه رسیدن آب سالم به خانه هایشان را داشتند حالا خوشحال از بهره مندی آب هستند. آب رسانی به غیزانیه در سه فاز انجام می‌شود. فاز اول پیش از این به بهره‌برداری رسید. فاز دوم را بخش خصوصی بر عهده دارد که در حال انجام است.

فاز سوم آبرسانی به بخش غیزانیه که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اجرا شد، مراحل پایانی آن به اتمام رسیده است. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به کمک بنیاد مستضعفان در یک کار جهادی در ۲۵ روز، ۲۷ کیلومتر لوله گذاری انجام دادند تا فاز سوم امروز تست، راه اندازی و تحویل آبفای خوزستان شود.

تقریبا ۱۵ روز نسبت به زمانبندی پروژه زودتر انجام شد. آب فاز سوم از فاز دوم که قرار است تا دو هفته آینده به پایان برسد؛ تامین می‌شود و کام مردم غیزانیه گوارا شود.

با وجود آب و هوای گرم و شرایط محیطی سخت، اما به همت جهادگران قرارگاه خاتم الانبیا (ص) فاز سوم طرح آبرسانی به ۳۵ روستای بخش غیزانیه زودتر از زمان تعیین شده به بهره‌برداری می‌رسد.

کمک به آبرسانی برای روستا‌ها از مهمترین و اصلی‌ترین تعهدات سپاه بود.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار