تشکیل نشست فوق العاده ستاد کرونا
برعکس آن چه که تصور عامه بود ، مردم کهگیلویه و بویراحمد روئین تن نبودند و کم کم و به دلیل سهل انگاری ها روی واقعی کرونا در استان را نمایان دیدند تا جایی که این روزها وضعیت در برخی مناطق ترس عبور از وضعیت قرمز و رسیدن به بحران را نشان می دهد!
کد خبر: ۸۹۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 09 September 2020

برعکس آن چه که تصور عامه بود ، مردم کهگیلویه و بویراحمد روئین تن نبودند و کم کم و به دلیل سهل انگاری ها روی واقعی کرونا در استان را نمایان دیدند تا جایی که این روزها وضعیت در برخی مناطق ترس عبور از وضعیت قرمز و رسیدن به بحران را نشان می دهد!
بیش از دو ماه پیش و در زمانی که فوتی ها شاید هنوز دو رقمی نشده بود استاندار کهگیلویه و بویراحمد رسیدن به چنین روزهایی را گوشزد کرد و ضمن اینکه احتمال رسیدن به فوتی های 3 رقمی را هشدار داده بود از مردم درخواست کرد که شیوه نامه های مقابله با کرونا را رعایت کنند . 
متاسفانه خبرهای کرونا این روزها در کل استان خبرهای ناخوشایند است و تقریبا همه ورود کرونا به حریم خانواده ، نزدیکان و دوستان خود را به عینه می بینند و لمس می کنند . اخبار بستری ها و افراد در وضعیت شدید و احتمال فوت هم روز به روز در حال افزایش است و رسیدن به عدد سه رقمی فوتی در یک قدمی و الیته گذر از آن هم حتمی است ! بر این مشکلات ، بازگشایی مدارس و احتمال انتقال بیماری به روستاها را هم باید اضافه کرد!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با وجود چنین وضعیتی است که معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جانشین ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در استان گفت: انتقال بیماری به روستاها می‌تواند خطرناک باشد لذا فرمانداران بخشداران، دهیاران و شوراها را موظف به رعایت پروتکل‌ها کنند.
در حالی که بالاترین آمار هفتگی ابتلا به کرونا در کل استان حداکثر عددی زیر 100 را نشان می داد اما حالا وضعیت به گونه ای شده است که احد جمالی در نشست فوق‌العاده ستاد استانی بیماری کرونا روند شیوع بیماری و تعداد موارد مثبت در سطح استان خصوصا شهرستان بویراحمد را روند فزاینده‌ای بیان کند و بگوید : آمار مبتلایان طی ۶ هفته گذشته در بویراحمد به ترتیب ۱۸۵، ۲۵۸ ،۲۵۷، ۲۱۸ ،۲۴۲ و ۳۹۶ بوده و پیش‌بینی دانشگاه علوم پزشکی این است که طی دو سه هفته آینده تعداد موارد فوتی در این شهرستان قابل توجه باشد.
فارس هم از قول معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بویراحمد واقعا در وضعیت قرمز است، نوشت : مسوولان و اعضای ستاد کرونا در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به صراحت با مردم صحبت کردند و اعلام می‌کنم چون روند ما فرآینده است این جلسه هم فوق‌العاده تشکیل شده است.
وی با اشاره به حساسیت‌های آموزشی گفت: آموزش معلمان و  مدیران مدارس مدنظر باشد  نیروهای بهداشت به صورت مستمر در مدارس حضور داشته باشند، ضمن اینکه آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت آبفا و پالایشگاه‌های پتروشیمی مواد ضدعفونی کننده مدارس را با هزینه استانداری تامین و به فرمانداران هم اعلام می‌کنیم نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند.
 این مسوول در خصوص تعطیلی صنوف گفت: مردم باید زندگی کنند اما می‌طلبد این زندگی کردن مدیریت شود، مراجعه کنندگان رعایت کنند چراکه هر فردی می‌تواند مثبت و ناقل بیماری باشد.
جمالی با بیان اینکه تاکنون مردم همکاری خوبی داشتند اما نیاز است همکاری بیشتری داشته باشند و به افراد تذکر دهند، گفت: در رابطه با ادارات دولتی به همان روال قبلی دورکاری و حضور دو سوم خواهد بود.
وی با ابراز نگرانی از روند حرکت بیماری به طرف روستاها گفت: اگر بیماری به طرف روستاها برود خطرناک خواهد شد که مصوب می‌کنیم فرمانداران بخشداران،  دهیاران و شوراها را  موظف به رعایت پروتکل‌ها در روستاها کنند تا شرایط کنترل شود.
وی در واکنش به صحبت‌های فرماندار بویراحمد مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها در ادارات و همچنین بی‌توجهی ۵۰ درصد بانک‌ها گفت: به اداراتی که رعایت نکردند اخطار داده شود،ضمن اینکه مدیران بانک‌ها دعوت و پیگر و موضوع مطرح و پیگیری شود.مرکز استان قرمز است باید شدیدا رعایت شود و پروتکلها و فاصله اجتماعی مدنظر باشد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دوم سخنان خود از تجهیز مرکز جامع سرطان یاسوج خبر داد و گفت: وزارت بهداشت در این خصوص قول همکاری داده است ضمن اینکه استخدام‌های جدید خبر خوبی بود چرا که هم مشکلات کمبود کادر درمانی حل می‌شود و اشتغالی برای فرزندان این استان ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار