استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: در استان ایلام از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده در سه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد آن متعلق سرمایه گذاری در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی است.
کد خبر: ۸۹۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 11 September 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی  افزود: عدم استقرار دفتر مدیریت نفت و گاز در ایلام باعث به تعویق افتادن اجرا و تکمیل پروژه های مهمی مانند پتروشیمی در شهرستان های مهران، دره شهر و هلیلان شده است

سلیمانی دشتکی یادآور شد: ضمن قدردانی از کمک های وزارت نفت و توجه ویژه این وزارتخانه به استان ایلام، اما باید مدیریت بخش نفت و گاز مربوط به ایلام به خود استان واگذار شود که تحقق این موضوع موجب بهره وری در مدیریت منابع و کاهش نرخ بیکاری در استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه واحدهای الفین، شیرین سازی گاز و هیدروژن در پتروشیمی ایلام آماده افتتاح است، اضافه کرد: صنایع پایین دست پتروشیمی در حال طی مراحل تکمیلی هستند و همچنین اعتبارات ارزی ان .جی. ال دهلران و چندین پروژه اکتشاف و لرزه نگاری از سوی مسوولان و دستگاه های مرکزی تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی کارهای بسیار مهمی از جمله در زمینه صنعت و نفت و گاز و پتروشیمی در استان انجام داده‌ است، تاکید کرد: تکمیل فازهای این مجتمع ها ضروری به نظر می رسد و اگر فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام زودتر شروع شود تاثیرات مثبتی بر اشتغال و توسعه استان خواهد داشت.

استاندار ایلام گفت: فرصت های سرمایه‌گذاری فراوانی در استان وجود دارد که از جمله آن می توان به ظرفیت های پایین دستی پتروشیمی نفت و گاز اشاره کرد و بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز و طرح های کشاورزی استان را در مسیر توسعه قرار داده است.

وی یادآور شد: ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد و سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف به استان ایلام آمده اند که بنیاد مستضعفان، هلدینگ خلیج فارس و بنیاد برکت از جمله آنها هستند.

وی افزود: در استان پایانه مرزی مهران در بخش مسافری و ترانزیت کالا بسیار قوی عمل کرده و زیرساخت بازارچه های چیلات و چنگوله آماده شده و پیگیری بازارچه هلاله شمالی به عنوان یکی از مزیت های بسیار خوب مرزی ایلام نیز در حال انجام است.

سلیمانی دشتکی گفت: در تکمیل پروژه های آب و خاک، وزارت جهاد کشاورزی کار طرح های خود را به اتمام رسانده و شبکه فرعی انجام شده است ولی اگر آب مورد نیاز به این شبکه ها نرسد این تجهیزات به تدریج فرسایش پیدا می کنند و ممکن است عوارض دیگری نیز به دنبال داشته باشد و امیدواریم وزارت نیرو ‌وظیفه خود در تکمیل این طرح ها را عملیاتی کند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار