در پی دستگیری مروجان فساد در استان صورت گرفت
سید عیسی حسنی : طی چند سال اخیر بارها نه تنها در رسانه های استانی بلکه در رسانه‌های مکتوب و مجازی و حتی فضای عمومی سایبری استان مستقیم و غیر مستقیم به افرادی که مبادرت به ترویج سبک فرهنگ منحط غربی در فضای رسانه‌ای استان و کشور می نمایند تذکر داده شد.
کد خبر: ۸۹۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 11 September 2020
توصیه های معاونت دادگستری به کاربران فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد / حسنی : قبلا هشدار جدی داده بودیم
نتیجه بی توجهی به تذکرات پیشگیرانه از وقوع جرم تحقق اسیب و النهایه دستگیری و محکومیت کیفری است. 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در حاشیه دستگیری زندانی شدن تعدادی از افراد و باندهای مروج فساد و ابتذال در فضای مجازی استان گفت : دفاع از ارزش ها و هنجارهای انقلاب اسلامی وظیفه شرعی همه ماست به ویژه اگر این هنجارها توام با مقررات قانونی باشند و عدم توجه به آن ها برای حیثیت عمومی و نظم و اخلاق حسنه  مضر و قوام و دوام بنیان خانواده را از هم می پاشد، قطعا دستگاه قضایی و سایر نهادهای متولی تکلیف برخورد دارند. 
سید عیسی حسنی افزود : طی چند سال اخیر بارها نه تنها در رسانه های استانی بلکه در رسانه‌های مکتوب و مجازی و حتی فضای عمومی سایبری استان مستقیم و غیر مستقیم به افرادی که مبادرت به ترویج سبک فرهنگ منحط غربی در فضای رسانه‌ای استان و کشور می نمایند تذکر داده شده و حتی به برخی از فعالین این حوزه تذکرات مستقیم داده و برای برخی صنوف کلاسهای آموزشی و پیشگیرانه از سوی این معاونت برگزار گردید. اگرچه این اقدامات نقش بسیار موثری در پیشگیری از وقوع جرم داشته اما برخی افراد که اکنون گرفتار قانون شده اند آنرا نادیده گرفتند. 
حسنی ادامه داد : متاسفانه برخی از افراد یا به دلیل نا آگاهی از مقررات یا هم طمع جمع آوری مال یا شهرت مبادرت به اقداماتی نموده اند که هم خود و خانواده شان را در معرض خطر قرار داده و هم باورها و اعتقادات عمومی و قانون  را جریحه دار و متأسفانه به ارکان خانواده ها در استان صدماتی وارد  کرده اند. 
آحسنی افزود : گزارشات زیادی از سوی دیدبانان معاونت پیشگیری از وقوع جرم مبنی بر این که معدودی از هم استانی ها  با تشکیل باند و گروه های بزهکاری در پوشش هنر مبادرت به ترویج فساد و ابتذال نموده و موجب نارضایتی مردم و خانواده ها  را فراهم کرده‌اند واصل شد.  با وصول این گزارشات به دستگاه قضایی و البته  نظایر این چنین گزارشاتی به نهادهای نظارتی و امنیتی استان رئیس کل محترم دادگستری  و دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان و البته مجموعه مدیریتی اداره کل اطلاعات استان را مکلف به بررسی و برخورد قانونی نمود لذا با تلاش و زحمت شبانه‌روزی و طاقت فرسای این سربازان پاک و گمنام در اداره کل اطلاعات استان، باندهایی که  شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام را فضای ظاهراً امنی برای فعالیت های مجرمانه خود یافته وبا دعوت جوانان و تبلیغات گسترده  مبادرت به تولید توزیع انتشار محتوا های مبتذل و مفسده آمیز و فروش محصولات می نمودند رصد، شناسایی و در نهایت با اقتدار کامل دستگیر و بازداشت  گردیدند.
وی گفت : عمده اتهامات این افراد سوء استفاده از فضای مجازی و تهیه محتواهای مبتذل و فروش برخی از این محتوا ها، حتی به  شبکه های بیگانه و  معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی در خارج از کشور بوده است.
معاون رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد : ضمن تشکر فراوان از تلاشها و زحمات خالصانه سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان که نه تنها در این مورد بلکه شبانه روزی در تمام مقولات امنیتی از جان گذشتگی می کنند باید گفت، قطعاً این افراد با برخورد قاطع دستگاه قضایی به ویژه محکوميت  به مجازات‌های مربوط به قانون  جرائم رایانه‌ای محکوم خواهند شد،. 
وی در پایان گفت : اما لازم است  هم استانی های عزیز به نکات زیر توجه فرمایند.

1. رها نمودن فرزندان در فضای مجازی و عدم نظارت بدترین گردابی است که امکان دارد فرزندان ما گرفتار آن شوند. به ویژه در شبکه های اجتماعی متعلق به بیگانگان که فضای تبادل محتواهای خلاف اخلاق و عفت عمومی را فراهم نموده و زمینه فساد را ایجاد کرده‌اند و لذا باید نظارت بر فرزندان به صورت قوی و منسجم و مداوم وجود داشته باشد.
2.  الزاما همه فعالیت ها، محتواها، تولیداتی که به نام استان اقوام و طوایف و در پوشش هنجار های اجتماعی استان در بستر فضای مجازی صورت می گیرد، قانونی نیست و بسیاری از این اقدامات مغایر قانون بوده و دارای وصف جزایی و کیفری می‌باشند و لذا حتماً قبل از هرگونه اقدام به فعالیت هایی در این زمینه ها با مشاورین حقوقی مشورت نمایند.
3.این گونه اقدامات در اولین مرحله صدمات و لطمات جبران ناپذیری به نهاد مقدس خانواده می زند و ترویج فساد و اباحیگری  و البته زندگی تجملی و خارج از چهار چوب اخلاق در موارد متعدد منتهی به طلاق زوجین از همدیگر می شود. لذا مردم باید به عواقب خطرناک  دسترسی و استفاده از تولیدات این گونه مجرمین آگاه بوده و دوری نمایند. 
 4.افرادی که در شبکه ها با گروه های اجتماعی فعالیت های مجرمانه را دارند تصور نکنند که این اقدامات از چشم تیزبین امت حزب الله و در مرحله بعد خادمان آنها در نهادهای نظارتی و امنیتی و قضایی پنهان می ماند و سعه صدر در نظام مقدس جمهوری اسلامی تا جایی است که به نظم عمومی و اخلاق حسنه لطمه ای وارد نیاید و لذا در صورتی که احساس شود این فعالیت ها هنجارهای دینی و شرعی و اجتماعی و قانونی را زیر پا می گذارند قطعاً ضمانت اجراهای قضایی و کیفری در انتظار مجرمین خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار