واکنش دبیر جریان مردمی عدالتخواه به اتفاقات سیاسی استان
دیده و شنیده نشده‌است که یک واو راجع به مهمترین مسائل بومی و ملی در موضوعات مختلف سخن برانند، و یا چرایی عقب ماندگی را در یک نشست تحلیل کند و یا راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی براساس ظرفیت های بومی را دنبال کنند.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 12 September 2020
جدل های نازل،نتیجه ی محرومیت فرهنگی منطقه است
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعید آتشبار ؛ دبیر جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد ، در واکنش به جدل های سیاسی یکی دو روز اخیر در استان ، طی یادداشتی نوشت :
درگیر و دار دعوای رجل‌سیاسی و حامیانشان در کهگیلویه، و ما بین گفت و شنود من پل زدم ، تو جاده ، ۴۰ درصد پروژه در دوران من و n درصد در زمان تو پیش رفت، بیش از هر چیز عمق محرومیت فرهنگی گهگیلویه بزرگ نمایان شد.
یکی از  آرزوها این است که روزی این جماعت بر چرایی بروز تبعیض، محرومیت و چگونگی رفع آن در گهگیلویه، نظر فنی و فکری دهند.
با حضور چندین ساله در سیستم قضایی و  تجربه های زیاد در قانونگذاری، امروز باید طرح توسعه و پیشرفت و تحلیل آسیب‌های زیرساختی عدم توازن در تخصیص امکانات و سرمایه‌های ملی در مناطق محروم را مطرح کنند و بعنوان عضوی موثر در خانه ملت، کهگیلویه را تکانی اساسی دهند.
اما دیده و شنیده نشده‌است که یک واو راجع به مهمترین مسائل بومی و ملی در موضوعات مختلف سخن برانند، و یا چرایی عقب ماندگی را در یک نشست تحلیل کند و یا راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی براساس ظرفیت های بومی را دنبال کنند.
 و یا،چندهه فعالیت فرهنگی و سیاسی و  ۸ سال سابقه قانونگذاری ، ولی   حرفی در این باره نزده اند و تجربه ای در اختیار نسل امروز کهگیلویه قرار نداده است و تمرکز بر ایجاد حواشی برای رسانه هاست.
قطعا همه انان، خدماتی داشته اند و تلاش های زیادی هم کرده اند، ولی فرهنگ سیاسی ما امروز آسیب های جدی ای دارد.
و این فرهنگ، توسط ملائکه از آسمان هفتم بر ملک کهگیلویه نازل نشده است. بازیگران و کنشگرانی چنین فضایی را برای ما ساخته اند و اتفاقا هم اکنون فرصت پاسخگویی آنان است.
علت عقب ماندگی فرهنگ سیاسی و برجستگی این جدل های رسانه ای  کدام است؟
1به دلیل سکوت فکری و فرهنگی نخبگان جامعه، طرح دعوای نعمتی-حیدری و مسائل نازل طبیعی است.
 عملاً نخبگان حوزوی و دانشگاهی تعطیلند و درگیر روزمرگی و هیچ تاثیرگذاری عمومی در فضای فرهنگی، و رشد آگاهی توده‌های اجتماعی ندارند.
 نخبگان ما همواره معذور‌اند، زبان توده صریح تر از نخبگان است.
نخبگان، آسیب ها و انحرافات را به چالش نمی کشند و مسئولیت نخبگی خویش را ایفا نمی کنند.
2رسانه‌ها: رسانه ها جذب مخاطب به هر قیمت را بر عدم ضریب حرف‌های نازل و بی‌خاصیت ترجیح می دهند.
و حاضرند هیجانات را نگه دارند ولی مردم رشد نکنند.
3مردم: ذائقه‌ی مردم اینگونه سخنان را می‌طلبد. چرا؟ بدین جهت که حضرات ذائقه آنان را تغییر داده‌اند.
والبته امروز رسانه ها نیز در خدمت سیاست استثمار تغییر ذائقه ها توسط نخبگانند.
بعضی از این خواص و مسیولین،حامیان ثروتمندی نیز دارند و در قدرت نیز هستند.
همه چیز فراهم است،پس، مردم عقب می مانند و اینان حکومت می کنند.
و دلیل این تغییر جز این نیست که خواهان آن‌اند که همیشه خودشان منتخب باشند و مردم خواهان چیز بیشتری نباشند و به ً کم‌‌ها ً قانع شوند.
و همیشه ضابطه دقیق و مبتنی بر فطرت  ً خوداگاه ً و آرمان‌های انقلابی اسلام ناب در کهگیلویه معکوس بوده است.
همان ضابطه‌ای که به واسطه‌ی آن مردم در نظام دینی زیاده‌خواه باشند و روح بلند و مطالبات عظیم را دنبال کنند و مسئولان به کم‌ قانع باشند، در تراز مالک، ابوذر ، رجایی و باهنر.
اگر می خواهید میزان ً رشد یافتگی ً و پیشرفت فرهنگی، و تراز ارتقای  عقول سیاسی و معیشتی مردم یک جغرافیا را بسنجید: به سطح خواسته‌های آنان بنگرید.
حسین ع کشته ی خواسته های نازل قوم 
به یک معنا، حسین( ع ) کشته‌ی سطح خواسته‌هایی بود که پس از ۵۰ سال از هجرت، توسط دستگاه تبلیغاتی و گفتمان‌سازی قدرتمند معاویه و تغییر ذائقه های فکری مردم، به اولویت اصلی زندگی مردم تبدیل شده بود‌‌.
الناس علی دین ملوکهم. مردم سبک زندگی و خواسته هایشان را بر اساس رفتار نخبگان و مسئولین و خواص تنظیم می‌کنند.
 البته که مردم نیز مقصر‌اند ولی میزان تقصیرشان بسیار، بسیار کمتر از خواص، مسئولین و فرهیختگان است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید مصطفی از دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
باسلام خدمت نگارنده جناب آتشبار که بیشتر ایشان را با همان پسوند دبیر جریان مردمی عدالتخواه استان در رسانه‌ها می‌شناسند و چقدر بر این پسوند اصرار دارند.
به عنوان یک خواننده از مطلبی که نوشتید هیچ نفهمیدم چون آنچه که از سرتا پای مطلبتان مشهود است بیشتر بازی با کلمات بود و بس.
البته در مفهوم کلی مطلبتان با شما دوست دوران بچگی خودم موافقم و اتفاقا بسیار درست گفتید اما سعیدجان بهتر نیست حرفت و انتقادت را با زبانی ساده و بدور از هرگونه تکلف بگویی، صریح و بی پرده نقد کن و دست روی مشکل بگذار و از نام بردن هیچ شخصی نیز ابایی نداشته باش.
من تورا دوست دارم چون همیشه به موقع نقد میکنی اما همیشه با زبان نقدت مشکل داشتم، یا من به اندازه شما سواد علمی و سیاسی ندارم یا هم شما خیلی سخت و عجیب مطلب می‌نویسید بهرحال امیدوارم منبعد بهتر و با زبان ساده مطلب بنویسی که عامه مردم آن را بفهمند و درک کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار