اهالی ۵ روستای منطقه جلاله شهرستان دنا به دلیل نبود زیرساخت‌ها و امکانات اولیه از جمله راه ارتباطی فرار را به قرار ترجیح داده‌اند.
کد خبر: ۸۹۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 13 September 2020
اهالی ۵ روستای منطقه جلاله شهرستان دنا به دلیل نبود زیرساخت‌ها و امکانات اولیه از جمله راه ارتباطی فرار را به قرار ترجیح داده‌اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تسنیم نوشت : روستانشینان منطقه جلاله واقع در 180 کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود زیرساخت‌ها و امکانات اولیه از جمله بهداشت و درمان، راه ارتباطی مناسب، آب شرب سالم، شبکه گاز و شبکه تلفن رنج می‌برند.
بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد شغل مردم روستاهای منطقه جلاله شهرستان دنا شامل روستاهای دهگاه، ماشکار، پلوزا، برآفتاب و مهدی آباد دامداری و کشاورزی به صورت سنتی بوده و در بدترین شرایط و با کمترین درآمد گذران زندگی می‌کنند.
نوروز دلبازی از اهالی منطقه جلاله می‌گوید: مردم روستاهای جلاله در نبود امکانات و زیرساخت‌ها به حاشیه شهرهای یاسوج و لردگان استان چهارمحال و بختیاری مهاجرت می‌کنند که در آنجا نیز با مشکل روبه‌رو می‌شوند زیرا بیکاری به دردهای آنان اضافه می‌شود.
وی افزود: ارتباط مردم روستاهای منطقه جلاله به دلیل نامناسب بودن جاده با مرکز بخش ساعت‌ها به طول می‌انجاند و در فصل سرما با اولین بارش ارتباط آنان قطع می‌شود و هرگونه عبور و مرور خودرو در جاده خطرآفرین است.
دلبازی تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان استانی و شهرستانی نیم نگاهی به 5روستای جلاله با جمعیتی افزون بر 1000 نفر داشته باشند تا دیگر شاهد مهاجرت به حاشیه شهرها نباشیم و بدون شک در صورت ارائه خدمات مهاجرت معکوس شکل می‌گیرد.
مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی مسائل و مشکلات روستاهای منطقه جلاله توسط مسئولان و متولیان امر شد و گفت: انتظار می‌رود اداره کل راه و شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب، شرکت مخابرات و شرکت گاز نسبت به احصا مشکلات و رفع آنان اقدام کنند.
بخشدار پاتاوه با تایید مشکلات کنونی روستاهای جلاله، افزود: احداث جاده ارتباطی این منطقه به طول 15 کیلومتر نیمه کاره رها شده است.
باقر قائمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده سایتی متعلق به شرکت ایرانسل در منطقه جلاله احداث شده که هنوز به بهره برداری نرسیده است.
بدون شک ارائه خدمات به روستاها و رفتن به سمت ایجاد شغل با حمایت از مشاغل روستایی و خانگی شاهد کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار