شغل معلمی آنقدر مقدس است که در راهش عشق نثار می شود،«ایمان قنبری» آموخت که غیرممکن ها را می شود ممکن ساخت.
کد خبر: ۸۹۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ 13 September 2020

معلم خوش ذوقی که خلاقیت را به کلاس درس آورد/«قنبری» پلی بین دانش آموزان و موفقیت

شغل معلمی آنقدر مقدس است که در راهش عشق نثار می شود،«ایمان قنبری» آموخت که غیرممکن ها را می شود ممکن ساخت.
او از همان اول سعی نکرد طبق ساختار ها جلو برود و منتظر بخشنامه ها باشد، به شکلی که خودش دوست داشت کلاس هایش را اداره کرد.

به شیوه خودش تدریس کرد تا نشان دهد می شود در اوج محرومیت از زیر ساخته ها و نبود امکانات پلی باشد میان دانش آموزانش و قله های موفقیت...

معلم ابتدايي مي بايد ذهني پويا و اطلاعات علمي به روز و كاربردي داشته باشد به خصوص اگر مايل باشد خلاقيت را در دانش آموزان خود پرورش دهد.

وی زاده سال ۱۳۷۲ در شهرستان کهگیلویه است دوران تحصیلش را در مدرسه ای گذراند که هم اکنون به عنوان مدیرش در کنار معلمی  خدمت میکند.
«ایمان قنبری» مهمان برنامه «زنده باد زندگی» شبکه دو سیما بود در خصوص فعالیت این چند ساله اش در آموزش و پرورش گفت پس از پایان دوره تربیت معلم در یکی از روستاهای محروم شهرستان مشغول به خدمت شدم .

قنبری در پخش برنامه زنده باد زندگی عنوان کرد مدت سه سال است که ساخت فیلم کوتاه را شروع کرده ام و با توجه به استعداد بالای دانش آموزان روستایی ولی اعتماد به نفس پایین تصمیم به این کار گرفتم و تأثیر بسیار زیادی در روحیه و اعتماد به نفس آنها داشت.
وی که با فیلم ها ، کلیپ های کوتاه و با ساده ترین امکانات و تجهیزات استیجاری با بازیگری دانش آموزانش فیلم سازی را آغاز و در این مسیر عنوان های زیادی در جشنواره های مختلف کشوری به دست آورد که از جمله تندیس جشنواره های فیلم رشد مسابقات کشوری ،فیلم کوتاه فرهنگیان سراسر کشور، نفر اول پرسش مهر ریاست جمهوری،روش تدریس فرهنگیان ،ساخت تخته پاک کن الکتریکی طرح جابر را می توان اشاره کرد.

معلم خلاق دهدشتی گفت :آموزش و پرورش سنتی را محدود به چهاردیواری مدارس میدانم، بنابراین در روش آموزشم معلمی را منحصراً کتاب و مدرسه نمی دانم و معتقدم  باید به درون دانش آموزان سفر کرد و به آنها اعتماد به نفس بخشید در همین راستا آنها را به اردو های آموزشی در کارخانه و کتابخانه عمومی و فضای های آموزشی جهت آموزش های لازم می‌برم.
وی ساخت فیلم کوتاه  را هم  برای دل خود و هم به خاطر علاقه دانش آموزانش عنوان کرد و گفت :از وقت گذاشتن و در کنار آنها بودن لذت میبرم.

قنبری  به خاطر کلاس های مجازی و شرایط خاص دانش آموزان با تبدیل کردن اتاق خودش به کلاس درس و  تشکیل گروه‌های مجازی به آموزش رایگان در فضای مجازی می پردازد.

وی با اشاره به دستورالعمل های بهداشتی در بازگشایی مدارس گفت: با توجه به کمبود در زیرساخت ها و مشکلات مدارس شهرستان شرایط برای برگزاری کلاسها از جهت نبود سیستم سرمایشی بسیار دشوار است و تاثیر منفی بر تمرکز معلم برای حضور در کلاس های درس دارد وی ابراز امیدواری کرد که آموزش و پرورش بتواند مشکلات مناطق گرمسیری را برطرف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار