معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر وضعیت کنونی بیماری کرونا کنترل نشود و مردم همکاری نکنند پاییزی تلخ در انتظار مردم خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 14 September 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 9 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند که در مجموع، تعداد جان باختگان کرونا در استان به 110 نفر رسید.
دکتر پرویز یزدانپناه افزود : 5 بيمار در بیمارستان شهيد جليل، یک بيمار در شهيد رجايي گچساران و 3 بيمار كرونايي (85، 82 و 96 ساله ) كه ترخيص شده و بهبودي داشتند در خانه فوت شدند.
آژیر قرمز به صدا درآمد / بازگشایی مدارس یکی از عوامل انتشار گسترده ویروس کرونا/پاییزی تلخ در انتظار کهگیلویه و بویر احمد

 وی ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ٥٦٦١مورد گزارش شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون 268 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بيمارستان های استان بستري هستند که از این تعداد 91 نفر مبتلای قطعی و 17 نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند.
وی ابراز داشت: امروز نیز جواب ٢٢٥ نمونه از آزمايشگاه سلولی مولكولی یاسوج دريافت شد كه درصد  موارد مثبت   مبتلا به كوويد ١٩ بيش از  ٥٠ درصد مي باشد  و  بترتيب در شهرستان های بويراحمد(٣٥ درصد)،كهگيلويه (٢٤ )،گچساران (١٦ )،چرام (١٥) ، باشت (٥) و دنا ( ٥ درصد) مي باشند.
دکتر یزدان پناه گفت: متاسفانه با خيز بيماري كوويد ١٩ و افزایش قربانیان، به نظر می رسد استان وارد پیک اول بیماری شده و به مردم هشدار می‌دهیم چنانچه دستورالعمل های بهداشتی را نادیده بگیرند آسیب های جبران ناپذیری را تجربه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه زنگ خطر کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است، افزود: رعايت  پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، پرهيز از حضور در تجمعات و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروري لازم است كه توسط همه مردم رعايت شود .
پاییزی تلخ در انتظار کهگیلویه و بویر احمد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: اگر وضعیت کنونی بیماری کرونا کنترل نشود و مردم همکاری نکنند پاییزی تلخ در انتظار مردم خواهد بود.

پاییزی تلخ در انتظار کهگیلویه و بویراحمدی‌ها/ تجمعات نگران کننده والدین در مدارس

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی بانشی با اشاره به این موضوع که کرونا شوخی‌بردار نیست و وضعیت آن در استان نیز سیر صعودی به‌خود گرفته گفت: اگر این وضعیت کنترل نشود و مردم همکاری نکنند شاهد رخدادهای بسیار تلخ در پاییز خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از افزایش مرگ و میرهای ناشی از شیوع گسترده ویروس کووید19 در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: متاسفانه تعداد قربانیان این ویروس منحوس در استان از مرز 100نفر هم گذر کرد.

دکتر بانشی ابراز کرد: براساس آخرین آمار موجود، تعداد قربانیان ویروس کرونا در این استان به 110 نفر رسیده که البته 22 نفر دیگر نیز در بخش ICU بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه سیر صعودی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داشته و روزانه در حال افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با برشمردن برخی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این استان، یادآورشد: تجمعات والدین در مدارس و محدوده‌های مدارس نگران کننده بوده و متاسفانه این تجمعات هر روز صورت می‌گیرد.

بانشی گفت: شاهد تجمعات والدین در داخل و بیرون از مدارس هستیم و به پروتکل‌های بهداشتی هم توجهی نمی‌شود که احتمال می‌دهیم در روزهای آینده شاهد افزایش نگران‌کننده مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق مختلف استان باشیم.

وی، بازگشایی مدارس را یکی از عوامل انتشار گسترده ویروس کرونا در استان برشمرد و ادامه داد: متاسفانه در سرویس‌های مدارس برای جابه‌جایی دانش آموزان هم توجه بهداشتی لازم صورت نمی‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، آرامستان‌ها و تجمعات مستمر دفن و کفن اموات را از دیگر عوامل انتشار شیوع گسترده کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و خاطرنشان کرد: در زمان دفن و کفن اموات به هیچ عنوان به پروتکل‌های بهداشتی توجهی نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار