پیرو مطالبات مردمی صورت گرفت؛
امروز با حضور مسئولان یک دستگاه تانکر آبرسانی به منظور آبرسانی به عشایر شهرستان لنده از سوی بنیاد علوی به اداره امور عشایر اهدا شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 14 September 2020

رفع مشکل آب شرب عشایر لنده/ اهدای یک دستگاه تانکر آبرسانی به اداره امورعشایر توسط بنیاد علوی+تصویر

معیشت مبتنی بر دامداری و کوچ‌نشینی از ویژگی‌های عشایر کوچ‌رو به شمار می‌رود. عشایری که هم در عرصه تولید و اشتغال و هم در امنیت نقش دارند و رفع مشکلات آنان باید پیوسته مد نظر قرار بگیرد. تامین منابع آب شرب از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که در سال‌های گذشته جوامع عشایری در سطح کشور و به تبع آن در این شهرستان با آن مواجه بوده‌ ایم چرا که کاهش نزولات جوی و تداوم خشکسالی‌ها مشکلات عدیده‌ای برای این قشر از جامعه ما بوجود آورده است.

به گزارش تابناک در این راستا در ماه های گذشته مسئولین بنیاد علوی از مناطق عشایر لنده بازدید های داشتند که یکی از مهمترین مطالبات عشایر بحث کمبود آب شرب بود که این موضوع در دستور کار فوری نهاد آبادانی و پیشرفت لنده قرار گرفت.

رفع مشکل آب شرب عشایر لنده/ اهدای یک دستگاه تانکر آبرسانی به اداره امورعشایر توسط بنیاد علوی+تصویر

بنابراین گزارش خوشبختانه به همت بنیاد علوی در راستای تامین آب شرب عشایر امروز یک دستگاه تانکر آبرسانی خریداری و تحویل اداره امور عشایر گردید.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده در آیین واگذاری با اشاره به خدمات ارزشمند بنیاد علوی در شهرستان لنده گفت: بیناد با رویکرد محرومیت زدایی پای در منطقه استقرار دارد و تا امروز کارهای خوبی در بخش های مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصادی انجام داده است.

وی افزود؛ امروز شاهد هستیم که در گوشه گوشه ای شهرستان لنده پروژه های کوچک و بزرگ متفاوتی در حال کار هستند که انشالله بتوانیم سیمای محرومیت را از این شهرستان بزدایم.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در لنده تصریح کرد؛ در بازدیدهای که از مناطق عشایری شهرستان لنده داشتیم، پیرو تعداد عشایر، وسعت پراکندگی منطقه و مطالبه آنان در بحث مشکلاتی در تامین آب شرب وجود داشت که با هماهنگی با تهران یک دستگاه تانکر آبرسانی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خردیداری و امروز به اداره امور عشایر شهرستان لنده تحویل داده شد.

در ادامه سید خدادوست موسوی با قدردانی از تلاش های خوب بنیاد مستضعفان- بنیاد علوی در این شهرستان گفت؛ از ابتدای حضور این مجموعه تلاش های خوبی در حوزه های مختلف اشتغالزایی، پروژه های عمرانی، خدماتی و آموزشی صورت گرفت.

وی افزود: حضور بنیاد در این شهرستان و ارائه خدمات عام المنفعه در حوزه مختلف باعث شد تا کمک های شایانی به مردم شود.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد؛ رفع مشکل عشایری یکی از اقدامات خوب حمایتی بنیاد مستضعفان است که با این اقدام ارزشمند بخشی اعظمی از مشکلات عشایری که تامین آب بود رفع خواهد شد.

موسوی گفت؛ اداره امور عشایر شهرستان نیز باید ضمن حفظ و حراست از این دستگاه تا اعلام زمان پایان کوچ به عشایر خدمات رسانی منظم ارائه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار