معاون بهداشتی دنشگاه علوم پزشکی ایلام به تابناک گفت :
نگران کننده تر اینکه در فضای مجازی از ابتلای تعدادی از دانش آموزان استان ایلام خبرهایی دست به دست شد که برآن شدیم تا بمنظور بررسی موضوع وکشف صحت وسقم آن با مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان گفتگویی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 14 September 2020

همزمانی بازگشایی زود هنگام مدارس از سوی آموزش وپرورش با حضور ویروس ناشناخته وبه سرعت پیش رونده کرونا در کشور این نگرانی را در بین جامعه پزشکی و اولیاء دانش آموزان ایجاد کرد که عدم رعایت نکات بهداشتی و اصول پیشگیری از سوی دانش آموزان واز سوی کمبود امکانات بهداشتی در مدارس تشدید شیوع این ویروس در سطح مناطق مختلف وهمچنین افزایش آمار مرگ ومیرها را رقم زند .

به گزارش تابناک ایلام؛هنوز ده روزی از بازگشایی مدارس نگذشته است که خبرهای نگران کننده  ای از مناطق مختلف کشور دال بر ابتلای تعدادی از دانش آموزان وهمچنین مرگ یکی از آنان مخابره شدکه این خبرها تشدید نگرانی ها در استان ایلام را به دنبال داشت .

نگران کننده تر اینکه در فضای مجازی از ابتلای تعدادی از دانش آموزان استان ایلام خبرهایی دست به دست شد که برآن شدیم تا بمنظور بررسی موضوع وکشف صحت وسقم آن با مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان گفتگویی داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا ومیزان دانش آموزان ومعلمین مبتلا گفت : در استان ایلام از مجموع بیش از 9هزار مبتلای به کرونا ،تعداد 2هزار و پانصد نفر متعلق به جامعه کارمندی می باشد که طبیعتا بخشی از این آمار شامل معلمین و کارکنان آموزش وپرورش خواهد بود .

دکتر جمیل صادقی فر ادامه داد : بنابراین طبیعی است معلمی که نکات بهداشتی وپروتکل ها را رعایت نکند همانند سایر افراد جامعه نه تنها خود به این ویروس مبتلا شود بلکه باعث سرایت آن به نزدیکان ،همکاران ودانش آموزان نیز بشود .

وی در خصوص تعداد دانش اموزان مبتلا به کرونا در استان بیان داشت: تا قبل از بازگشایی مدارس از افراد زیر 9سال که دانش آموزان کلاس های اول تا سوم ابتدایی را شامل می شود مجموعا رقمی بین 80تا 100نفر به کرونا مبتلا شده است .

دکتر صادقی فر درادامه به وضعیت دانش آموزان مبتلا به کرونا پس از بازگشایی اشاره کرد وگفت : در یک هفته پس از بازگشایی مدارس نزدیک به 8تا10 نفر از دانش آموزان استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در مقابل آمار کل مبتلایان رقم قابل توجهی نیست .

وی ادامه داد : خوشبختانه تاکنون دانش آموزی نداریم که براثر ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده باشد ،مضافا اینکه از این تعداد شرایط به گونه ای نبوده است که در مراکز درمانی بستری شوند .

دکتر صادقی فرد در خصوص بازدید میدانی از مدارس سطح استان خاطرنشان کرد : اززمان بازگشایی مدارس تاکنون بیش از 600مدرسه براساس چک لیست های تدوینی از حیث بهداشتی ،امکانات ورعایت پروتکل ها مورد ارزیابی قرار گرفته اند .

وی با تشریح وضعیت مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته گفت: ارزیابی صورت گرفته از مدارس استان نشان می دهد که وضعیت بهداشتی و میزان رعایت پروتکل ها در مدارس غیرانتفاعی بهتر از مدارس دولتی است .همچنین مدارس روستایی از وضعیتی به مراتب بهتر از مدارس شهری برخوردارند .در ارزیابی صورت گرفته مشخص شد که مدارس دخترانه بیشتر از مدارس پسرانه نکات بهداشتی ودستورالعمل های پیشگیرانه مراعات می شود .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام یاد آور شد: بررسی های اولیه از رعایت 60تا70درصدی پروتکل ها از سوی مدارس حکایت دارد اما درعین حال پیش بینی می شود در هفته های آتی بدلیل خستگی دانش آموزان وهزینه تهیه امکانات پیشگیرانه نظیر ماسک و مواد ضدعفونی این درصد روند نزولی داشته باشد.

صادقی فر ادامه داد : در حال حاضر ما درمقابل عمل بازگشایی مدارس قرار گرفته ایم ،یقینا با نگاه سختگیرانه ای بر روند اجرای پروتکل ها نظارت خواهیم کرد و برای حفظ سلامت دانش آموزان وهمکاری با آموزش وپرورش نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست .

وی در پایان با انتقاد از وضعیت برخی مدارس سطح شهر ایلام گفت : برخی از مدارس شهر ایلام از حیث امکانات و رعایت اصول بهداشتی فاقد شرایط بازگشایی هستند که این مهم باید مورد توجه مسئولین آموزش وپرورش استان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار