بعد از سه سال تلاش !
با تلاش‌های بی وقفه علی رغم همه نامهربانی های تشکل صنفی سازمان نظام مهندسی کشاورزی مشکل فضای تنها هنرستان کشاورزی استان برطرف شد.
کد خبر: ۹۰۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 16 September 2020

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی گفت: با تلاش‌های بی وقفه در سه سال گذشته وحمایت ویژه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد علی رغم همه  نامهربانی های تشکل صنفی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان بالاخره  مشکل فضای تنها هنرستان کشاورزی برای آموزش مطلوب دانش آموزان برطرف شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ولی موسوی در تشریح چگونگی شکل گیری این هنرستان واقدامات انجام شده گفت : تنها هنرستان کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد در سال  تحصیلی  ۹۷-96 با هدف تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی طی تفاهم‌نامه ای میان  مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبیعی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردابی  تاسیس شد.
وی با بیان اینکه مشترک بودن فضای  آموزشی  با تشکل صنفی نطام مهندسي  کشاورزي و بسیج مهندسین کشاورزی از مهمترین  مشکلات این هنرستان از بدو تاسیس تا کنون بوده است اظهار داشت؛ بنا بود در سال اول تشکل صنفی نظام  مهندسی  کشاورزی جابجا  شودکه علی رغم جلسات متعدد با حضور  مسئولان در طول سه سال گذشته و وعده و عید های متعدد تلاش‌ها به جایی نرسید.
موسوی گفت: درسال تحصیلی گذشته این موضوع تاجایی پیش رفت که درشهریورماه قبل از آغاز  سال تحصیلی در دستور شورای آموزش وپرورش استان به ریاست استاندار قرار گرفت که استاندار دستور ۷۲ ساعته برای حل مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی داد.
مدیر هنرستان کشاورزی یاسوج با اشاره به اینکه به دستور استاندار در شورای آموزش وپرورش استان جلسه ای با حضور فرماندار بویراحمد ، آموزش‌ و  پرورش و متولیان جهاد کشاورزی استان  برگزار  شد که خروجی آن منجر به جابحایی نظام  مهندسی شدکه متاسفانه این اقدام نیز کارساز نبود.

وی گفت: با نتیجه نگرفتن این تلاشها وپیگیری‌های مجدانه معاون سیاسی استاندار به همراه‌  دیگر مسؤلان از تنها هنرستان کشاورزي استان بازدید کرد که منجر به جلسه ای در دفتر هنرستان و متعاقب آن در دفتر معاون سیاسی استاندار شد که علی رغم  تاکید معاون استاندار  این جلسه برای خروج نظام  مهندسی کشاورزی بی نتیجه ماند.
موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: سرانجام در سال جاری با پیگیریهای مجدانه از طریق رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان و تلاش همکاران ایشان  بالاخره فضایی درمحوطه سازمان جهاد کشاورزی برای نظام  مهندسي آماده شد که در اواخر تیرماه تخلیه ودر اختيار آنان قرار گرفت.
وی یاداور شد: این فضا علی رغم  اماده بودن هر روز رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی بهانه ای داشت که نشان از مقاومت ایشان برای عدم جابجایی حکایت می کرد.
موسوی افزود: بالاخره با تلاشها  و پیگیریهای مجدانه  و همکاری و تعامل خوب رئیس سازمان  جهاد کشاورزی استان نظام مهندسي کشاورزي چند روز بعد از بازگشایی رسمی مدارس مجبور به جابجائی شد که با سهل انگاری این نقل مکان که می توانست 24 ساعته انجام بگیرد  بیش از 10 روز به طول انجامید.
وی توجه  به آموزش  وپرورش نیروی انسانی را مهمتر از توجه به یک تشکل صنفی که هزینه هایش را از جیب مردم دریافت می کند دانست و گفت: انتظار می رود متولیان  جهاد کشاورزی استان توسعه و تجهیز تنها هنرستان کشاورری استان را در دستور کار خویش قرار دهند.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی افزود : خدا را شاکرم با تلاش‌های بی وقفه در سه سال گذشته بالاخره موفق شدیم علی رغم همه کارشکنی ها و نامهربانی ها  مشکل فضای  فیزیکی این هنرستان را برای آموزش مطلوب دانش آموزان برطرف نماییم.
موسوی در پایان از رويکرد تعاملی و پیگیری های مجدانه رئیس سازمان‌ جهاد‌کشاورزی  استان ، مدیرکل آموزش وپرورش استان ، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان، استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار ، فرماندار بویراحمد، مدیریت آموزش وپرورش شهرستان و مجموعه‌ تحقیقات وکشاورزی استان تقدیر و تشکر کرد و اظهار اميدواری کرد. با حمایت مسولان  این هنرستان را به قطب تربیت  نیروی انساني در کشور تبدیل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار