صفاری : این داور باعث می‌شود تا عوارض ریوی ناشی از بیماری کرونا در مراحل اولیه درمان شود و به بیمار فرصت دهد تا با تحمل دوران اولیه، با این بیماری مقابله کند.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹ 19 September 2020

افشانه "پی اچ آر ۱۶۰" با هدف بهبود عوارض ریوی کووید ۱۹ در ایران تولید شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، مدیرعامل شرکت داروسازی جابرابن حیان گفت: این دارو که با نام تجاری پی اچ آر ۱۶۰ و به صورت اسپری به بازار عرضه شده است می‌تواند طی سه تا پنج روز عوارض ریوی ناشی از بیماری کووید ۱۹ نظیر سرفه و تنگی نفس را ازبین ببرد.

مصطفی صفاری افزود: این دارو بر پایه دارو‌های گیاهی و به دست متخصصان ایرانی در شرکت دانش بنیان طعام اسرار ساخته شده و در شرکت داروسازی جابرابن حیان به تولید انبوه رسیده است.

وی با بیان اینکه افشانه پی اچ آر ۱۶۰ نخستین داروی موثر در درمان بیماری کرونا است که با این مشخصات و به صورت افشانه در جهان تولید می‌شود ادامه داد: این دارو خاصیت ضد ویروس ندارد و داروی درمان کرونا محسوب نمی‌شود.

صفاری گفت: این داور باعث می‌شود تا عوارض ریوی ناشی از بیماری کرونا در مراحل اولیه درمان شود و به بیمار فرصت دهد تا با تحمل دوران اولیه، با این بیماری مقابله کند.

مدیرعامل این شرکت داروسازی افزود: این دارو با ارائه مدارک و مستندات کافی و پس از طی کردن مراحل بالینی در بیمارستان بقیه الله موفق شده است تائیدیه سازمان غذا و دارو را اخذ کند و تاکنون ۲۰۰ هزار عدد از این دارو تولید شده و در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس عموم مردم است.

وی اضافه کرد: این برای نخستین بار است که ترکیبی از چند گیاه دارویی در قالب یک اسپری استنشاقی تولید شده است و تاکنون ۱۰ کشور جهان خواستار این دارو شده اند.

صفاری قیمت این دارو را حدود ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر عدد از این افشانه برای یک دوره درمان بیماری کافی است و مصرف کنندگان حتما باید نحوه صحیح استفاده از این افشانه را از پزشک معالج یا دکتر داروساز یاد بگیرند.

وی تاکید کرد: این دارو اثر پیشگیری ندارد و اگر چه استفاده از آن به دلیل وجود مواد کاملا طبیعی و ارگانیک در ترکیب آن عوارضی ندارد، اما استفاده از آن تنها به افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ توصیه می‌شود.

مسئول فنی شرکت دانش بنیان طعام اسرار هم در این باره گفت: این اولین داروی موثر در درمان عوارض ناشی از بیماری کرونا است که با استفاده از گیاهان دارویی و بر پایه دانش کاملا ایرانی تولید شده است.

مجید جزنی افزود: این دارو سخت‌ترین مطالعات بالینی را سپری کرده و استفاده آن تاکنون هیچ عوارضی نداشته است.
وی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی ریه اثر گذاشته و با تشکیل لایه‌ای مانع از تبادل اکسیژن می‌شود ادامه داد: این دارو بر روی این لایه اثر گذاشته و با از بین بردن آن سبب می‌شود بیمار دچار تنگی نفس و کمبود اکسیژن نشود./صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار