کد خبر: ۹۰۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸ 19 September 2020
امام جمعه چرام گفت: تا مجرمین و متهمین نزاع دسته جمعی بازداشت نشوند رضایت مردم حاصل نمی‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به جریان اختلاف و نزاعی که در هفته های گذشته اتفاق افتاد، اظهار کرد: حضور مصلحین و ریش سفیدان در شهرستان  چرام جهت حل اختلافات یک نعمت بزرگ است،کسانی که وقت شخصی خویش را صرف اصلاح در جامعه می کنند، مصداق آمرین به معروف هستند.
امام جمعه چرام گفت: تلاش نیروی انتظامی و دادستان محترم قابل تقدیر است اما تا مجرمین و متهمین اصلی نزاع دسته جمعی بازداشت و طعم عدالت و قانون را نچشند، رضایت شهروندان جلب نمی‌شود چرا که امنیت خط قرمز شهروندان است و قطعا مسولین مربوطه توجه ویژه به این موضوع دارند.
وی افزود: جوانان و نوجوان که سرمایه‌های انسانی و آینده سازان ما هستند، با کنترل احساسات و عواطف ، زمینه‌های کدورت را از میان بردارند چه بسا خشمی که پشیمانی همیشگی بدنبال دارد،زیرا تمام قاتلینی که اعدام شدند و خانواده هایی را عزادار کردند علت آن عدم مدیریت خشم در لحظه بوده است.
خطیب جمعه چرام ابراز کرد: خشم و عصبانیت غریزه‌ای است که خداوند متعال در وجود انسان به امانت گذاشته،تا دشمنان دین و اعتقادات ما احساس آرامش نداشته باشند و خشم خود را بر سر دشمنان قرآن و اهل بیت فرود آوریم،غیرت خود  نسبت به طایفه را در کسب درجات علمی و خدمت به جامعه نشان دهیم.
حجت الاسلام افشار،تصریح کرد: در صورتی که به درجات علمی عالی برسیم آن وقت خانواده،طایفه و شهروندان به ما جوانان افتخار خواهند کرد، خانواده ها در مباحث تربیت دینی فرزندان، دقت بیشتری را مبذول فرمایند تا از آسیب‌های خناسان در امان بمانند.
وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا است و شهدا و رزمندگان ما با تاسی از همین فرهنگ توانستند حماسه‌ای بزرگ خلق کنند.
وی تصریح کرد: امروز به برکت دفاع مقدس و مجاهدات مردم انقلابی ایران، در جغرافیای عشق و ایثار جمهوری اسلامی سیصد هزار شهید و ستاره نور افشان وجود دارد که هر کدام می‌توانند جامعه‌ای را به طرف وعده های الهی رهنمون باشند.
افشار عنوان کرد: ایثار و جانفشانی رزمندگان با الگوگیری از دانشگاه کربلا بی‌نظیر بوده؛ شاید عده‌ای که نگاه الهی و معنوی به عالم هستی ندارند،  و دنیا را با دید محدود مادی می بینند،آن ایثارها را افسانه بدانند. اما عشق به ابدیت ،ابدان خاکی شهداء را متصل به عرش کرد تا درد و رنج شهادت را متحمل نشوند و ندای ارجعی الی ربک را از خداوند بشنوند.
امام جمعه چرام خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است که باید به نسل آینده منتقل شود و نفس پاک و خون سرخ شهدا و مظلومیت ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس موجب برکت ,پویایی و حرکت شتابان جامعه جهانی بسوی آرمان شهر مهدوی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
امام جمعه آخه کی و حرفل تو گوش ایمنه شماها خودتون رو اصلاح بفرمایید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار