فرماندار دنا از تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای تقویت صنایع دستی و توسعه گردشگری میمند خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴ 19 September 2020

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت،پناهی فرماندار دنا به همراه روستا معاون فرماندار، قائمی بخشدار پاتاوه و تنی چند از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان از روند اجرای طرح هادی، صنایع دست بافته‌های  محلی بازدید کردند.

فرماندار دنا در بازدید از روستای میمند گفت: اعتبار۱۰۰ میلیون تومانی برای بازارچه فروش صنایع دستی به خصوص گلیم میمند با پیگیری معاونت امور عمرانی استانداری و مدیرکل امور روستایی و شوراها در نظر گرفته شد.

پناهی گفت: بانوان هنرمند میمندی با رنگها و رنج ها نقش هویت و آداب و سنن گذشتگان را می‌آفریند و هنر خود را در کالبد تار و پود دست‌بافت‌های خود به نمایش می‌گذارند.

وی گفت: در تهیه مواد اولیه و فروش یک چهارم قیمت مصرف کننده در کشورهای همسایه مشکلاتی است که این بانوان هنرمند با آن دست و پنجه نرم  می‌کنند که می‌توان  با تشکیل تعاونی و  بازارچه فروش و با تسهیلات ارزان قیمت به زنان و دختران این دیار کمک کرد.

تعیین محلی مناسب و اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی برای شروع در محور ترانزیتی یاسوج اصفهان از جمله این اقدامات بود.

فرماندار دنا به بحث و رونق گردشگری اشاره کرد و گفت:با توجه به پتانسیل های بکر و طبیعی و قرار گرفتن در در دامنه کوه دنا دره گردشگری  میمند با تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات گردشگری از دیگر اقدامات این سفر است که با بازدید از این مکان اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید اقدامات خود را در این روستای هدف گردشگری شروع کنند.

پناهی در حاشیه این دید و بازدید با توصیه رعایت پروتکل های بهداشتی گفت:کشور ما و بیشتر استان ما درگیر ویروس کرونا که بیش از هر چیز سلامت مردم را تهدید می کند می باشد.

فرماندار دنا گفت: با وجود این پدیده منحوس کرونا از مشکلات مردم غافل نشده‌ایم و هر جا که احساس شود برای رفع مشکلات مردم آماده بکار در کنار آنها هستیم.

پناهی ادامه داد و گفت: با بررسی روند طرح هادی روستایی کارهای بسیار عالی، اجرای بافت سنتی روستایی در قالب سنگ فرش انجام گرفته است که ستودنی است.


وی با اشاره به درخواست قسمتی از اهالی روستای میمند در جهت کمبود امکانات گفت: این محدوده با توجه به قرار گرفتن خط لوله انتقال گاز سراسری برابر مقررات تا اندازه ای از خدمات دهی مطلوب محروم بوده، که این مهم با رصد و ارتباط با مجموعه ادارات مرتبط خط لوله انتقال گاز سراسری به صورت ویژه مشکلات آنها رصد و پیگیری خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار