وی گفت: آنچه مهم است این که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این میزان ظرفیت جدید چیزی حدود ۵ تا ۷ درصد احداث نیروگاه جدید است، یعنی این توان و توجه موجب شده تا با سرمایه‌گذاری به مراتب اندکی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده قبلی بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم.
وی گفت: امسال دستاوردهای بزرگی برای کشور در صنعت برق رقم زده شد که نماد عمل صالح است، عملی که در صنعت برق نهادینه خواهد شد.
وی با اشاره به مدیریت مصرف در پیک تابستان امسال اظهار داشت: علاوه بر پشت سر گذاشتن پیک تابستان بدون خاموشی، انرژی بیشتری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته عرضه کنیم که در سال جهش تولید، بخش‌های تولیدی کشور، صنایع بزرگ و صادرات غیر نفتی به اتکای انرژی عرضه شده کافی و مناسب توانستند به اهداف خود برسند و در عین حال صادرات انرژی ما نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت و مهمتر از همه این‌ها، به کمک هموطنان در بخش‌های مختلف مصرف را آنگونه مدیریت کنیم که اوج بار تابستان امسال همانند پارسال به نسبت سال‌های قبل تنها یک درصد افزایش داشته باشد. این دستاورد بسیار بزرگی است که سعی می‌شود تابستان پیش رو هم با همین هدف‌گذاری کمی از هم اینک برنامه‌ریزی کنیم.

اردکانیان اظهار داشت: جا دارد از تک تک فعالان صنعت برق در سازمان دولت، وزارت نیرو، شرکت برق حرارتی و همه شرکت‌های مدیریت تولید در سراسر کشور، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، ستاد برق و انرژی وزارت نیرو، شرکت توانیر، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، همچنین سازمان انرژی اتمی ایران، نیروگاه‌های برق آبی و ، شرکت مدیریت انرژی امید (تابان هور) ، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و همه فعالان در خانواده بزرگ صنعت برق در بخش خصوصی قدردانی کنم.

در پایان وزیر نیرو از مهندس حسنعلی تقی زاده عضو هیئت مدیره سندیکای برق کشور ، مدیر عامل هلدینگ مدیریت انرژی تابان هور را بعنوان برترین مدیر عامل شرکت نیروگاهی برق کشور تحلیل کرد.