کد خبر: ۹۰۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 19 September 2020
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیا سربازان سلامت جنایت کرده‌اند که حقشان را وزارت بهداشت داده است؟.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در هشتاد و سومین نشست استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: گزارش دکتر یزدانپناه پیام جدی برای رعایت پروتکل‌ها در استان دارد که زدن ماسک و برگزار نکردن مراسمات پر جمعیت ضروری است چرا که ظرفیت بیمارستان‌های ما محدود است.
وی با بیان این که همه زحمت کشیده‌اند اما کار خیلی سخت شده تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند خسارت زیادی می بینند باید میزان مرگ و میرها کاهش پیدا کند
کلانتری با دستور به سازمان صمت جهت ساماندهی بازار ماسک و همچنین پارچه مورد نیاز استان جهت تولید ماسک افزود: صمت استان نامه‌ای به وزارت بنویسد تا پارچه مورد نیاز تهیه ماسک با حداقل قیمت در دسترس قرار گیرد.
وی با بیان این که خیلی‌ها کمک کردند و باید تلاش بیشتری در استان شود افزود: هر چند کارگاه تولید ماسک در پارک علم و فناوری راه‌‌اندازی شده و تا روزی ۸ هزار عدد ماسک توان تولید استاندارد دارد.
استاندار در ادامه با ابراز گلایه شدید از برخی سیاه نمایی‌ها در استان که همنوا با  آن سوی آب خدمات را تخطئه می‌کنند تصریح کرد: موضوع نگران کننده این است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونانش در پی استعفا بودند حرف من این است که فیش‌های حقوقی را بررسی حقوقی کنند که اگر در این‌ فیش‌ها اجحاف و خیانتی شده و غیر قانونی و غیر شرعی بوده برخورد شود ما نیز برخورد می‌کنیم.
کلانتری ادامه داد: پرداخت حقوق مدلی در کشور برای همه است ما هم از برخورد قانونی با هر چه که تخلف باشد حمایت می‌کنیم و اگر هم این گونه نیست و مانند رویه کشور پرداختی صورت گرفته چرا در رسانه و فضای مجازی می‌گویند و می‌نویسند که مرگ و ننگتان باد.! 
وی گفت: رسانه‌ها حق دارند که آزادانه و شفاف بنویسند هر چند که تاکنون هم رسانه‌ها در بحبوحه کرونا یاور مسوولان و سربازان سلامت بوده‌اند و حتی رسانه‌های اصولگرا هم بیش از اندازه کمک کرده‌اند.
وی با بیان مرز انتقاد و تخریب گفت: بعضی‌ از این ها علاوه بر تخریب اصناف و گروه‌ها را علیه مسوولان و شخص ما تحریک می‌کنند که توجهی نمی‌کنیم اما بعضی اوقات برعکس فرمان رهبری و در جهت مایوس کردن مردم و در مقابل نظام جهت‌گیری می‌شود همان که دشمن می‌خواهد و می‌گوید نظام هیچ کاری نمی‌کند که این خط دشمن است.
 استاندار در توضیح فیش‌های حقوقی گفت: کارانه‌ای که 12 ماه در کشور و استان پرداخت نشده یکجا پرداخت می‌شود و خود مبلغی بیشتر و بزرگتر می‌شود آیا این تخلف و اجحاف است؟ برخی به دنبال این هستند که مردم را به کف خیابان بیاورند.
به نقل از فارس وی خطاب به آن دسته از رسانه‌ها که سیاه‌نمایی می‌کنند گفت: خوب است شرایطی فراهم کنند که ۳۹۰ نفر بیمار کرونایی آواره شوند و بمیرند؟ آیا سربازان سلامت جنایت کرده‌اند که حقشان را وزارت بهداشت داده است؟ بررسی کنید اگر یک ریال اجحاف کرده یا تخلفی شده قاطعانه برخورد می‌کنم اما اگر نبود با انی دسته برخوردی شود که تکرار نشود.
کلانتری در خصوص سفر معاون وزیر کشور و اعتباراتی نزدیک به 100 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف که برای استان در نظر گرفته شده خطاب به رسانه‌ها گفت: آیا می‌شود اسم آن را گذاشت سفر آبکی؟
استاندار در پایان خطاب به مردم استان گفت: سه روز دیگر وارد پاییز می‌شویم با ترکیب کرونا و آنفلوانزا معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد مردم باید سختگیرانه رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار