نام پرویز فتاح در میان حدس و گمان‌های انتخاباتی اگر بیشتر از دیگران نباشد، کمتر هم نیست.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 20 September 2020

به گزارش تابناک سمنان از یاران قدیمی و صمیمی احمدی نژاد بود، فردی که زمان زیادی نگذشت که نامش با وزارت در دولت احمدی‌نژاد بر سر زبان‌ها افتاد؛ در سال‌های بعد رفتار سیاسی‌اش هم طوری بود که گمانه‌زنی‌های زیادی را با خود به همراه داشت، گمانه‌زنی‌هایی از جنس آمدن یا نیامدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده.

حالا با توجه به اینکه تنها چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده این گمانه‌زنی‌ها تا حدی شدت پیدا کرده که حتی رسانه میدل‌ایست هم پیروزی او را در انتخابات ۱۴۰۰ پیش بینی کرده است. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، میدل‌ایست در مقاله‌ای به پیروزی احتمالی پرویز فتاح رئیس فعلی بنیاد مستضعفان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ پرداخته و مدعی شده نظرسنجی‌های اخیر در بین اصولگرایان، «فتاح» را در بین چهار کاندیدای مشهور نشان داده و جبهه پایداری به‌عنوان حامی اصلی او مطرح شده است.

حرکت زیرپوستی یار غار احمدی‌نژاد به سمت ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

آری، صحبت از پرویز فتاح است، فتاحی که در حال حاضر رئیس بنیاد مستضعفان است و در شهریور سال قبل مدعی شده بود که در همین سنگر پاسداری می‌کنم و اگر همین مسئولیت را به‌خوبی انجام دهم، خدا را شکر خواهم کرد.

تقریبا می‌توان گفت که حدود یک سال است فتاح در مقابل مطرح شدن نامش برای انتخابات ریاست جمهوری آینده مقاومت می‌کند و  هر بار که نامی از او در این عرصه مطرح می‌شود تنها یک جمله می‌گوید، اینکه: من حقیقتا پرمشغله هستم و به کارم علاقه‌مندم. مقام معظم رهبری به بنده حکم داده‌اند و بنده یک فرد عمرانی و میدانی هستم.

حرکت زیرپوستی یار غار احمدی‌نژاد به سمت ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

پرویز می‌آید؛ پرویز نمی‌آید؛ هیچ چیز مشخص نیست!

«وقت فکر کردن به مسائل انتخاباتی را ندارم» این بخشی از اظهارات همیشگی فتاح است و به نظر می‌رسد که علاقه‌ای به حضور و محک زدن خودش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارد، اما مانور دادن برخی رسانه‌ها بر این موضوع و کشاندن پای فتاح به انتخابات جای تعجب دارد، کافی است نگاهی به خبرهای انتخاباتی رسانه‌ها بیندازیم، آن وقت متوجه می‌شویم که نام این مسئول در میان حدس و گمان‌های انتخاباتی اگر بیشتر از دیگران نباشد، کم تر هم نیست.

۱۶ تیر امسال، سید محمد حسینی فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به حضور پرویز فتاح در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد که نام او برای انتخابات مطرح است، اما به هر حال باید کمی صبر کرد تا آرایش کاندیدا‌ها و حامیان آن‌ها شکل بگیرد. اما حدود ۲ ماه بعد در شهریور سال ۹۹، احمد کریمی اصفهانی که او هم فعال سیاسی اصولگرا است در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها مدعی شده بود که فتاح گزینه‌ انتخابات ریاست جمهوری امسال نیست و هیچ تصمیمی هم در این خصوص ندارد. نظرات متفاوتی در ارتباط با حضور این دولتمرد در آینده وجود دارد، اما سوال اینجاست که چرا باید شبهات زیادی برای حضورش در انتخابات و سوار شدن بر قطار ۱۴۰۰ وجود داشته باشد؟ آیا باید منتظر آمدن فتاح در دقیقه ۹۰ باشیم؟

گزارش/ فتاح

می‌آیم نمی‌آیم‌های فتاح تمامی ندارد!

حاشیه‌های انتخاباتی مربوط به پرویز فتاح، زمان و مکان خاصی ندارد، زیرا او در سال ۹۶ جزو فهرست اولیه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان قرار گرفت، اما برای کاندیداتوری در انتخابات سال ۹۶ اقدام نکرد، البته در ادامه، بسیاری از اصولگرایان در ارتباط با این موضوع بیان کردند که « او کاندیدای نهایی نبود».

اما چند روز بعد فتاح طی مصاحبه ای در واکنش به این مسئله گفت: «من و اصولگرایان هیچ سر و سری با هم نداریم. من در آن وادی‌ها نیستم و برای انتخابات به جمنا نرفتم، بلکه آن‌ها لطف داشتند».

حرکت زیرپوستی یار غار احمدی‌نژاد به سمت ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

در حال حاضر که ۴ سال از آن روزها گذشته و باز هم صحبت‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح است، باز هم فتاح دقیقا در مرکز این دایره انتخاباتی قرار دارد و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا این بار هم قصد نیامدن دارد یا کوله‌بار خودش را برای تکیه بر صندلی ریاست دولت بسته است؟ یا هنوز هم همچنان شائبه کاندیداتوری این چهره اصولگرا در انتخابات‌های بعدی بر جای خود باقی است. چراغ پاسخ این علامت سوال‌های متعدد دقیقا زمانی روشن خواهد شد که پرویز فتاح به شفافیت‌گری روی بیاورد و جامعه مردمی و سیاسی را دچار شبهاتی نسبت به خود نکند، زیرا  سیاست دنیای عجیب و شاید مبهمی دارد و کسی نمی‌داند در آینده قرار است چه اتفاقی رخ دهد.

فتاح دقیقه ۹۰ می‌آید؟

اصولگرایان در دایره حمایت از فتاح؟

با این حال حتی اگر فتاح تصمیم ۱۰۰ درصدی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را هم داشته باشد، باید ببینیم که جامعه اصولگرایان تا چه اندازه از این دولتمرد حمایت می‌کنند؛ زیرا به نظر می‌رسد که اما و اگرهای سیاسی آن هم از نوع انتخاباتی می‎تواند در افکار عمومی و حتی سیاسیون تاثیرات منفی و مخربی بگذارد؛ البته ویدئو انتقادات فتاح به نهادها و افراد مختلف و انتشار سریع آن در فضای مجازی هم در حمایت اصولگرایان بی تقصیر نیست، دقیقا چیزی که خط قرمز جریان اصولگرا است.

حرکت زیرپوستی یار غار احمدی‌نژاد به سمت ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

حالا تنها یک سوال ایجاد می‌شود و آن هم این است که اگر پرویز فتاح  از رقابت ریاست جمهوری حذف شود و قالیباف هم در مجلس بماند، چه کسی می‌تواند پرچمدار اصولگرایان باشد؟ آیا پای نامزد دیگری در میان است؟ با این حال باید گفت که حمایت یا عدم حمایت قالیباف از فتاح، در تعیین نامزد نهایی جریان اصولگرا موثر خواهد بود؛ اصولگرایانی که کاندیدا هم کم ندارند، از آیت‌الله رئیسی و محمدباقر قالیباف  و عزت‌الله ضرغامی گرفته تا سعید جلیلی و پرویز فتاح.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مطرح بودن نام فتاح در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد که در حال حاضر ریاست جمهوری دوره آینده می‌تواند در اختیار نیرو‌های کارآمد انقلابی قرار گیرد، زیرا شرایط برای آن‌ها بسیار خوب است. او معتقد است که حاشیه های متعددی در حوزه انتخابات وجود دارد که پروژه‌ای سوخته است و جریان اصلاحات هر بار آن را تکرار می کند و کاندیداها باید مراقب این حاشیه‌ها باشند.

فتاح دقیقه ۹۰ می‌آید؟

شکی نیست که تعداد گزینه‌های روی میز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ زیاد است و باید منتظر خبرهای بسیار جالب‌تری از این حوزه باشیم، اما موضوع مهم‌تر این است که نامزدهای انتخاباتی باید توجه داشته باشند جامعه و دغدغه مردم تنها به اینکه چه کسی رئیس جمهور می‌شود ختم نمی شود و طبیعتا مقوله‌ای مهم‌تر برای آنها وجود دارد، مقوله‌ای به نام دغدغه‌مندی که لازم است سیاسیون بیش از پیش به آن دقت کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

نوشین نثاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار