رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
با توسعه بخش های مراقبت ویژه نوزادان، 40 تخت به سرجمع تخت‌های NICU در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸ 23 September 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این خبر گفت: عملیات بازسازی و استانداردسازی بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان یکی از اقدامات ارزشمند در مسیر ارتقاء شاخص های سلامت در سیستان و بلوچستان است.

دکتر هاشمی شهری با اشاره به اهمیت پیشگیری از مرگ و میر و ناتوانی در  نوزادان گفت: برای بهبود کیفیّت زندگی، ارتقاء سلامت جسمی و روانی نسل های آینده و کاهش مرگ و میر در رده های مختلف سنی مهمترین و اصولی‌ترین اقدام توسعه مراقبت‌های دوران بارداری، افزایش کمّی و ارتقاء کیفی خدمات بهداشتی در مناطق مختلف عشایری، روستائی و شهری است.

هاشمی شهری افزود: با وجود اقداماتی که در حوزه بهداشت و در زمینه تامین سلامت باروری انجام شده و می شود امّا باز هم تعدادی از نوزادان با مشکلاتی از قبیل وزن کم هنگام تولد، تولد پیش از موعد و یا ناهنجاری‌های مادرزادی به دنیا می آیند که برای زنده نگه داشتن این دسته از نوزادان و یا کاهش آسیب های جسمی و روانی وارده به آنان باید دسترسی عمومی به خدمات ویژه درمانی برای نوزادان را هم افزایش دهیم.

 وی اظهار داشت: تا پیش از این تعداد تخت های مصوب نوزادان در دانشگاه تنها 24  تخت بود و تراکم نوزادان بستری و انتقال مستمر نوزادان از شهرستان های تابعه به مرکز استان از جمله مشکلات اصلی ما و مردم عزیز استان بود.

به گفته دکتر هاشمی شهری با به سرانجام رسیدن عملیات باز سازی و توسعه تخت های مراقبت ویژه نوزادان 40 تخت به سرجمع تخت های ویژه نوزادان در استان افزوده خواهد شد  و 64 تخت NICU در بیمارستانهای حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال خواهد شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  گفت: مسلما هزینه تمام شده تا اتمام عملیات توسعه و بازسازی بیشتر از این خواهد بود امّا باید بدانیم که صرف این هزینه ها نوعی سرمایه‌گذاری ارزشمند برای سلامت آینده سازان این مرز و بوم خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 تخت مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان امام خمینی خاش، 6 تخت در بیمارستان رازی سراوان و 12 تخت در بیمارستان جدید ایرانمهر سراوان برای ارائه خدمات درمانی به نوزادان فعال می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به جابجائی موقت بخش مراقبت های ویژه نوزادان  در بیمارستان علی‌بن‌ابی طالب (ع) زاهدان گفت: بخش موقت با 12 تخت در این بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) فعال شده و عملیات بازسازی و توسعه بخش قبلی نیز در حال انجام  است.

دکتر فرحناز میر، سرپرست بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) زاهدان نیز در این خصوص گفت: ظرفیت بخش قدیمی مراقبت های ویژه نوزدان در این بیمارستان 20 تخت بوده است و با پایان عملیات بهسازی و توسعه این بخش، علاوه بر استاندارد سازی فضای فیزیکی و ارتقاء شاخص های ایمنی بیمار، ظرفیت بستری نیز به 30 تخت افزایش پیدا خواهد کرد.
  وی افزود: عملیات بازسازی و توسعه این بخش از چند ماه قبل شروع شده و پیش بینی می شود تا پایان این عملیات بیش از 8 هزار میلیون ریال برای تجهیز و توسعه آن هزینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار