همزمان با سراسر کشور آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان هشت سال دوران دفاع مقدس در مصلی امام خمینی(ره) در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸ 22 September 2020
تجلیل از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در نخستین روز از هفته دفاع مقدس
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این آیین به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در اولین روز از هفته دفاع مقدس با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولین استانی و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا برگزار شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این آیین با گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهداء گفت: در تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ حمله همه جانبه و گسترده و ناجوانمردانه رژیم سفاک بعث عراق و صدام ملعون به جمهوری اسلامی ایران از زمین، هوا و دریا آغاز شد.
حسین کلانتری افزود: دشمن در این تجاوز آشکار تا آنجا که می توانست به نقاط مهم کشور با همراهی و حمایت همه جانبه قدرت های زر و زور و تزویر حمله می کرد.
استاندار گفت: تجاوز به خاک ملتی که می خواهند به تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرآن کریم بر سرنوشت خویش حاکم باشند و بر مشی دین و خط اسلام و سنت و شیوه پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) حرکت کنند.
وی ابراز داشت: جنگی نابرابر و ظالمانه که در آن قدرت های شرق و غرب همه به کمک رژیم بعث عراق آمده بودند.
وی تصریح کرد: ملت ما به فرمان ولی امر مسلیمن و معمار کبیری انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با این پیام که دزدی آمده و یک سنگی انداخته و رفته است، دلگرم شده و برخواستند.
کلانتری بیان کرد: صدام با کمک حامیان استکباری خود با پاره کردن عهدنامه ۲۹۸۹ بین ایران و عراق در جلوی دوربین های خبری، به قول خودشان می خواستند چند هفته ای تا تهران پیش بیایند.
استاندار گفت: کشوری که با رهایی بعد از قرن ها ستم، ظلم و استبداد، تازه انقلاب کرده و دارای کمترین تجهیزات است مورد بی رحمانه ترین و وحشیانه ترین تجاوز قرار می گیرد، اما با پیروی از رهبر و لبیک به فرمان ولایت و مقتدای خود و بر مسیر قرآن و تاسی از عاشورای حسینی و تبعیت از قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر می خیزد و وارد عرصه های جنگ با کفر می شود.
وی یادآور شد: در پی فتوحات مختلف و بی شمار رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ نابرابر از جمله آزادی خرمشهر و بستان امام خمینی(ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ بستان را خدا آزاد کرد؛ یعنی لطف الهی و اراده خداوند پشت این پیروزهای بزرگ بوده است.
 وی بیان کرد: دشمن در مقطعی با آن همه تجهیزات پیشرفته مهران را تصرف کرد و امام راحل فرمودند: مهران باید آزاد شود و رزمندگان اسلام در دمای بسیار بالا و شرایط بسیار سخت با توکل بر خدا و لبیک به فرمان رهبر و فرمانده کل قوا و با رمز یا ابوالفضل(ع) شکست سختی به دشمن وارد و مهران را آزاد می کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: هشت سال دفاع مقدس، دفاع از ارزش ها، عزت و شرف بود، دفاع از ملتی بود که برای آزادی و استقلال انقلاب کرده و اکنون بر مسیر الهی قرار گرفته و برای خدا باید جهاد کند و دفاع از خود و مقابله با چهل کشور دنیا که ماشین جنگی در اختیار صدام قرار داده بودند.
کلانتری بیان کرد: تاریخ جنگ و هشت سال دفاع مقدس تاریخ سربلندی، شرف، آزادگی، استقلال، اقتدار و حیات جمهوری اسلامی است که سراسر بر مسیر و اراده الهی حرکت کرده است.
وی ادامه داد: اما امروز کشورهای خود باخته و خود فروخته امارات، بحرین و عربستان چون به خدا و اهل بیت(ع) وصل نیستند به یک رژیم نامشروع پیوند می زنند و حیات خود را به جای قرار گرفتن بر مسیر الهی، قرآن، پیامبر و ائمه اطهار(ع) با پیوند با ظلم و استکبار می بینند.
وی ابراز داشت: رزمندگان اسلام با کمترین امکانات و با تحمل کمبودها و در شرایط بسیار سخت به خاطر خدا در سنگرها و در راستای فرهنگ عاشورایی حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت زینب (س) در خط مقدم مقاومت می کردند. 
استاندار گفت: امروز همه قوا، فرماندهان سپاه، ارتش، نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی همه به پشتوانه آحاد مردم و در مکتب اباعبدالله الحسین(ع) و پشت در پشت هم و در خط ولی امر مسلمین برای تداوم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، صیانت از خون شهیدان و ارزش های دفاع مقدس حرکت می کنند و در این مسیر هیچ چیز و هیچکس جلودارشان نیست. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج هم با تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس و پاسداشت رشادت ها ایثارگران، گفت: هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران دانشگاه اخلاق، معنویت و انسان سازی بود. 
آیت الله سید نصیر حسینی اظهار داشت: شهدا و رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس دارای انگیزه الهی بودند و هیچگونه دلبستگی دنیوی  نداشته و به تمامی مادیات پشت پا زدند. 
وی بیان کرد: دشمنان نمی توانستند شکوه، عزت و عظمت ملت ایران را تحمل کنند و به همین دلیل نیز برای تضعیف نظام و انقلاب جنگ هشت ساله را به راه انداختند. 
حسینی عنوان کرد: برخی اهداف مهم راه اندازی جنگ هشت ساله از سوی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی شامل ساقط کردن نظام نوپا، اشغال خاک کشور و ایجاد امنیت لازم برای رژیم جعلی، نامشروع و غاصب صهیونیستی بوده است.  
وی گفت: دلایل اصلی پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس ایمان و معنویت، وحدت و انسجام و پیروی از ولایت فقیه است. 
امام جمعه یاسوج افزود: دوران دفاع مقدس برای ملت ایران عبرت آموز است و با بهره گیری از تجارب ارزشمند آن بهتر می توان مقابل تحریم ها و دشمنی های استکبار جهانی ایستاد. 
حسینی عنوان کرد: پیشکسوتان جهاد و مقاومت کشور و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مجاهدان و قهرمانان این  سرزمین باید همواره تکریم شوند و رشادت های آنان نیز هرگز فراموش نمی شود. 
فرمانده سپاه فتح استان هم گفت: دوران دفاع مقدس برکات متعددی داشت که یکی از آنها گسترش روزافزون بیداری اسلامی بین آزادیخواهان جهان و الگوگیری جبهه مقاومت از آن است. 
سردار حمید خرمدل اظهار داشت: فرماندهی امام خمینی(ره) و رهنمودهای حکیمانه ایشان سبب بروز اتفاقات مهمی از سوی شهدا و رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس شد به طوری که تمامی معادلات و محاسبات سران شرق و غرب به عنوان حامیان اصلی رژیم بعث عراق به هم ریخت. 
فرمانده سپاه فتح استان بیان کرد: ایران اسلامی هم اینک در اوج عزت بوده و دشمنان نمی توانند کوچکترین خدشه ای به آن  وارد کنند و ادعای آمریکا برای حمله نظامی به کشور نیز تنها یک بلوف سیاسی است.    
وی ابراز داشت: کشور امروزه با انواع جنگ ها مواجهه است که با الگو گرفتن از دوران دفاع مقدس می توان تمامی آنها را با موفقیت پشت  سر گذاشت. 
۶۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس شهرستان بویراحمد در این همایش با لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند. 
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۶ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب  کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار