کد خبر: ۹۰۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 22 September 2020
در نشست مسئولان سازمان نهضت سوادآموزی با معاونین و رؤسای ادارات حوزه معاونتهای سوادآموزی کشور که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد مدیرکل منابع انسانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با موافقت وزیر آموزش وپرورش وپس از تأئید نهایی کمیسیون آموزش وتحقیقات واصلاح در آئین نامه مربوطه آزمون مجدد برای مشمولانی که حد نصاب لازم را کسب نکرده اند اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین مونسان در مورد تأمین آموزش دهنده در سالجاری گفت: کمبود آموزش دهنده از طریق معلمان انجام شود ودر استانهایی که نیاز به آموزش دهنده جدید باشد امکان فعال شدن تأئیدشده گان غیرفعال وکسانی که آزمون جهاد دانشگاهی را گذرانده اند وجود دارد.
وی عنوان کرد: منابع آزمون مجدد همان منابع آزمون قبل است ولی زمان آن متعاقباً اعلام می شود.
مدیرکل منابع انسانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با توجه به تغییرات سامانه آموزش دهندگان فعالی که در سالجاری تمایل به همکاری با حوزه سوادآموزی دارند باید در این سامانه اعلام آمادگی می کنند که از طریق استانها نحوه آن اعلام خواهد شد.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی هم از اجرای پیوند سواد وزندگی از طریق مراکز یادگیری محلی خبرداد وگفت: سهمیه استانها تعیین شده که پس از انتخاب مراکز یادگیری در استانها فعالیتهای آن با اولویت حرفه آموزشی در راستای جهش تولید انجام می شود.
احمد خاکزاد گفت: فعالیتهای سوادآموزی براساس جامعه محوری کردن سوادآموزان با شاخص های پویایی –پایداری-همه جانبه نگری وتوازن برای تضمین اثر سواد در جنبه های مختلف زندگی اجتماعی ومشارکت همگانی در سوادآموزی اجرا می شود.
وی افزود: بهره گیری از شبکه های اجتماعی وظرفیت صداوسیما-تقدیر از آموزش دهنده های فعال در دوران کرونایی-ترویج پویش های آموزشی از اولویتهای کاری خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در موضوع پرداخت مطالبات آموزش دهنده ها مربوط به سال98 گفت: با رایزنی انجام شده بزودی وزارت آموزش وپرورش بخش مهمی از این مطالبات را مرتفع خواهد کرد.
پرویز کوثری به تدوین وتهیه کتاب زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی برای دورههای سوادآموزی اشاره کرد وگفت:8 استان از جمله کهگیلویه وبویراحمد در تهیه این کتاب مشارکت داشتند که از آنان تقدیر می شود.
مدیرکل ارزیابی ونظارت سازمان نهضت سوادآموزی کشور هم تاکید کرد: ضرورت دارد برای توسعه آموزشهای مجازی در سالجاری تمامی آموزش دهندگان فعال نرم افزار شاد را نصب کنند.
مهدی نامجومنش بیان داشت: آموزش دهندگان پس از نصب این برنامه وشروع فعالیتها از طرق فیلم وعکس وفایل صوتی محتوای آموزشی را در شرایط کرونایی به سوادآموزان ارائه می دهند.
در این نشست که معاونین سوادآموزی برخی استانها مطالبی را بیان کردند،معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت:با توجه به اینکه تعدادی از آموزش دهندگان در آزمون پذیرفته ودر آموزش وپرورش مشغول حق التدریس شده اند برای جبران کمبود آموزش دهنده در استانها انتظار می رود آموزش دهنده های تأئید شده غیرفعال که دارای سوابق فعالیت هستند زودتر فعال شوند وبرخی نیز نمره جهاد دانشگاهی دارند وتمایل به ادامه فعالیت دارند ویا یک دوره سابقه وغیرفعال هستند.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: پرداخت مطالبات وحق الزحمه آموزش دهنده ها در سال 98 نظر به اینکه تعداد زیادی از مؤسسات حق بیمه را پرداخت کرده ولی به آنها هزینه ای پرداخت نشده ضرورت دارد در اولویت قرار گیرد.
وی تصریح کرد:ضرورت دارد وضعیت بکارگیری نیروهای که حدنصاب آزمون را کسب نکرده اند از طریق مکاتبه با استانها و وضعیت آزمون آنها زودتر اعلام شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعیین تکلیف ابلاغ مسئولان سوادآموزی-ارائه محتوای طرح توسعه سواد زنان ودختران عشایر بصورت متمرکز –معرفی چهره ای برتر در نشریه فرصت-تعیین تکلیف وضعیت سامانه با توجه به ثبت نام-تجهیز مراکز یادگیری محلی برای اجرای طرحهای حرفه آموزی را از اولویتهای است که برای بهبود کیفیت کار زودتر انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار