سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان گفت: متأسفانه دقت شهروندان اصفهانی در رعایت نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی و ماسک به ۶۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 22 September 2020

حجت الله غلامی اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا، گزارش کاملی از وضعیت کرونا در استان اصفهان توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان ارائه شد که متأسفانه شرایط خوبی در استان اصفهان حاکم نیست.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: متاسفانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصفهان که نزدیک به ۸۲ درصد بود به ۶۲ درصد کاهش پیدا کرده است. به همین منظور گشت ارشاد کرونا در سطح شهر، رستوران ها، اصناف و پارک ها فعال خواهد شد.

وی افزود: تنها مرجع صلاحیت دار ارائه آمار مبتلایان کرونا رؤسای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان است و آمار از هر طریق به غیر از این دو مرجع مورد قبول نیست.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان تاکید کرد: روند تشدید خاموشی‌ها در پارک‌ها و بستان ها افزایش پیدا می‌کند و اغذیه‌فروشی‌ها، فست فودی‌ها و رستوران‌ها تنها مجاز به ارائه خدمات بیرون بر خواهند بود.

وی اضافه کرد: مقرر شد اپراتورها در جایگاه‌های سوخت نسبت به سوخت گیری اقدام کنند و شرکت فراورده‌های نفتی استان اصفهان موظف به نظارت بر این روند شد.

غلامی دورکاری کارمندان در سازمان‌ها را بر عهده مدیر سازمان‌ها دانست و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی متناسب با وضعیت بیماری کرونا در سازمان می‌توانند نسبت به دورکاری کارکنان تصمیم بگیرند.

وی بیان داشت: حضور و برگزاری مراسم در اماکن مقدسه هم با محدودیت پیش می‌رود و نماز جمعه در شهرستان‌های با وضعیت قرمز برگزار نمی‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا از خیران استان اصفهان دعوت کرد تا با کمک‌های نقدی خود به مجمع خیران سلامت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در عبور از این بحران یاری دهند و افزود: متأسفانه دقت شهروندان اصفهانی در رعایت نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی و ماسک به ۶۰ درصد کاهش یافته است؛ گشت‌های کرونا در مراکز خرید و تولید با تراکم بالا گوشزدهای لازم را به شهروندان انجام خواهند داد.

وی پاسخ داد: هنوز جواب مشخص به درخواست استاندار اصفهان توسط ستاد ملی کرونا اعلام نشده است اما بنا بر گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تنها ۱۵ درصد دانش آموزان به صورت حضوری آموزش می‌بینند.

غلامی ادامه داد: تصمیم گیری برای حضور دانش آموزان در مدارس برعهده والدین است در این شرایط که ممکن است بستر آموزش مجازی برای دانش آموزان فراهم نباشد و یا دروسی نیاز به آموزش حضوری دارند والدین باید بهترین تصمیم را برای فرزندان خود اتخاذ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار