فعال‌سازی کارخانه "اسیدسیتریک" یکی از آرزوهای صنعتی کرمانشاه است، پروژه‌ای که طی چند سال اخیر توان زیادی از مسئولین اقتصادی کرمانشاه گرفته تا دوباره به چرخه تولید برگردد.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 23 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بازدیدهای مکرر، رایزنی‌های متعدد با شستا(شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) به عنوان سرمایه‌گذار اصلی این کارخانه، برپایی ده‌ها جلسه و ... همه گوشه‌ای از کارهایی است که برای راه‌اندازی مجدد کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه صورت گرفت و حالا گویا خبرهای خوشی از اینکه این پروژه به زودی فعالیت خود را بعد از چند سال وقفه از سر خواهد گرفت، در راه است.

به گزارش ایسنا، آغاز فعالیت اسیدسیتریک کرمانشاه به سال 1386 برمی‌گردد که شرکت "کیمیاورزان مهر غرب" با سرمایه‌گذاری شستا فعالیت خود را در زمینه تولید اسیدسیتریک با ظرفیت 12 هزار تن در سال آغاز کرد. این واحد تنها تولید کننده اسیدسیتریک از نوع آبدار و بدون آب در زمان خود بود و محصولات تولیدی آن با کیفیتی قابل توجه می‌توانست علاوه بر تامین نیاز داخل، بعد صادراتی هم داشته باشد.

اما همه چیز برعکس شد و نه تنها صادراتی صورت نگرفت، بلکه واردات اسیدسیتریک خارجی باعث شد دیگر تولیدات این کارخانه صرفه اقتصادی نداشته باشد و کارخانه بعد از مدت کوتاهی فعالیت تعطیل شد.

اکنون نزدیک به 9 سال از تعطیلی این کارخانه می‌گذرد، اما آنطور که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه می گوید، به زودی تولید اسیدسیتریک در این واحد از سر گرفته خواهد شد.

هدایت حاتمی چندی قبل در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه اعلام کرد که خبرهای خوبی برای پروژه اسیدسیتریک در راه است.

وی اظهار کرد: کارخانه اسیدسیتریک تا یک ماه آینده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوباره فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن، و تجارت استان کرمانشاه نیز با تایید خبر آغاز به کار مجدد کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه در آینده نزدیک، گفت: هم اکنون تولید و بارگیری آزمایشی در این کارخانه در حال انجام است.

احسان صلاحی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کارهای اوورهال کارخانه اسیدسیتریک و تعمیرات مقدماتی آن انجام شده، خاطرنشان کرد: بارگیری آزمایشی با تزریق شربت گلوکز نیز در حال انجام است و در نهایت کیفیت محصول تولیدی که قرار است به بازار عرضه شود، بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بعد از طی این مراحل و پشت سر گذاشتن تولید آزمایشی، واحد فعالیت اصلی خود را از سر خواهد گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به بدهی‌هایی که مجموعه اسیدسیتریک داشت، افزود: کارهای تسویه این بدهی‌ها نیز در حال انجام است.

صلاحی همچنین از پیگیری برای افزایش تعرفه واردات اسیدسیتریک خارجی هم خبر داد تا دوباره مشکل صرفه اقتصادی برای تولیدات این واحد ایجاد نشود.

وی سرمایه‌گذاری کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه را به نرخ امروز نزدیک به هزار میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: این واحد در صورت فعالیت سه شیفت، می‌تواند زمینه اشتغال بیش از 200 نفر را فراهم کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار