سعید جعفری در گفتگو با تابناک:
رییس اتحادیه طلافروشان از کاهش چشمگیر خرید و فروش طلا در بازار خبر داد و گفت: افزایش قیمت دلار عامل اصلی افزایش قیمت در بازار طلا است.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 23 September 2020

سعید جعفری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار و به تبع آن افزایش قیمت طلا، خرید و فروش در بازار به صورت چشمگیری کاهش یافته و مردم به خرید طلاهای آب شده روی آورده اند همچنین خرید طلا برای مراسم ازدواج و عقد که به خریدهای اجباری در بین طلافروشان شهرت دارد به صفر رسیده است.

وی با اشاره به این موضوع که در سراسر دنیا نرخ طلا با  میزان اونس جهانی در نوسان است، عنوان کرد: در کشور ما متاسفانه  نرخ طلا با قیمت دلار کاهش و یا افزایش می یابد. نقطه ی امن قیمت طلا هر روز ساعت ۱۲ اعلام می شود. گرچه این روزها قیمت ها بصورت لحظه ای تغییر می کند، اما این ارقام بر روی مانیتور مغازه ها نمایش داده خواهد شد و هیچ مغازه داری نمیتواند خارج از نرخ مصوب شده طلا بفروشد.

رئیس اتحادیه طلا فروشان درباره نظارت بر بازار طلافروشان تصریح کرد: علاوه بر بازرسی اتحادیه،بازرسی  اتاق اصناف، صمت و گشت های مشترک با سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، اماکن، بازرسی اتاق اصناف و بازرسی اتحادیه در هر ماه دوبار
انجام می شود.

جعفری تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم که طلای خود را فقط از طلافروشی های معتبر که دارای پروانه ثبت  هستند، خریداری کنند و به سایت ها و فضای مجازی اعتماد نکنند، طلایی که در مغازه ها وجود دارد دارای کد رهگیری است و این کد نشانه ی اعتبار طلاست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار