رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت تلاش برای احیاء گونه‌های گیاهی، گفت: نباید بگذاریم گونه‌های گیاهی منقرض شوند.
کد خبر: ۹۰۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 23 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،وحید عزیزی از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه‌ ملی و بستر حیات و توسعه پایدار کشور یاد کرد و گفت: باید با انجام پروژه‌های احیایی و توسعه‌ای مانع از نابودی گونه‌های گیاهی به ویژه گونه‌های در معرض انقراض شویم.

عزیزی با بیان اینکه برداشت بی رویه و غیراصولی گونه‌های گیاهی در منابع طبیعی می‌تواند زمینه‌ساز نابودی و انقراض گونه‌های گیاهی شود، افزود: انجام اقدامات احیا و توسعه کشت گونه‌های گیاهی علاوه بر اینکه از نابودی این گونه‌های ارزشمند جلوگیری خواهد کرد، به معیشت و اقتصاد بهره‌برداران محلی هم کمک می‌کند.

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه حدود 140 گونه گیاهی شناسایی شده داریم که حفاظت و حراست از این گونه‌های گیاهی برای جلوگیری از انقراض آنها اهمیت دارد، گفت: چند سالی است کشت گونه‌های گیاهی در معرض نابودی مثل کنگر، ریواس، آنغوزه، پیچک، سورانه، چویر(چنور)، کندل کوهی(زو)، باریجه، آوندل(گنور)، علف گاوزبان، زیره و آویشن در برنامه استان قرار دارد.

عزیزی گفت: سال گذشته توسعه کشت 550 هکتاری گونه‌های گیاهی در مراتع استان کرمانشاه اجرایی شد که این سطح در صورت تخصیص اعتبار امسال به 3500 هکتار خواهد رسید.

وی اضافه کرد: اعتبار لازم برای کشت و احیای این گونه‌های گیاهی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و اعتبارات لازم در اختیار تعاونی‌های مجری طرح‌های مرتعداری استان قرار خواهد گرفت.

عزیزی ادامه داد: امسال برای اجرایی کردن برنامه‌ کشت گونه‌های گیاهی در مراتع استان به حدود هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار