تراز دریاچه ارومیه ‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۷ سانتی‌متر بالاتر از آب‌های آزاد ثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ 23 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فرهاد سرخوش رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به تبخیر بالای آب دریاچه در فصل گرما، گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و افزایش تبخیر، در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۷ سانتی‌متر بالاتر از آب‌های آزاد ثبت شده که البته روند کاهشی آن با آغاز بارش‌های پاییزه و اجرای برنامه‌های انتقال آب، متوقف می‌شود.

سرخوش با اعلام اینکه وسعت آب دریاچه ارومیه هم‌اکنون به ۲ هزار و ۸۰۷ کیلومتر مربع رسیده است، اظهار داشت: تلاش‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

او با اشاره اینکه حجم آب دریاچه ارومیه هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و به سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: از خردادماه سال جاری هیچ آبی وارد دریاچه ارومیه نشده و کاهش آب آن در این فصل طبیعی است.

رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به آغاز کاهش نسبی دمای هوا در منطقه، گفت: از آبان‌ماه شاهد افزایش دوباره تراز دریاچه ارومیه با سرازیر شدن حق آبه آن خواهیم بود.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه نیز دی ماه امسال همزمان با سفر رییس جمهوری به استان افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار