کد خبر: ۹۰۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 25 September 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کیهان نوشت : شهید ستار اورنگ دوره تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در بخش دروهان (طی سال‌های 1348 تا سال 1357) و دوران متوسطه را بعد از انقلاب در مجتمع آموزشی شهید بهشتی یاسوج گذراند.
شهید اورنگ، همگام با مردم انقلابی یاسوج در راهپیمایی‌ها علیه حکومت شاهنشاهی و سلطنت پهلوی شرکت نمود و بعد از انقلاب در سال ۱۳۶۰ به عنوان بسیجی به گردان فاطمه‌زهرا(س) آبادان پیوست و در گردان و تیپ احمدابن موسی(ع) در منطقه سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و پادگان ابوذر مشغول به خدمت شد.
این شهید والامقام از اواخر سال ۱۳۶۲ به عضویت نهاد مقدس سپاه درآمد و اواخر سال ۱۳۶۳ و اوایل سال ۱۳۶۴ با گذراندن دوره‌های تخصصی سلاح به عنوان مربی در این حوزه به پادگان آموزشی کهوا در بویراحمد معرفی و در این پادگان به آموزش بسیجیان و نیرو‌هایی که به جبهه اعزام می‌شدند پرداخت.
این شهید بزرگوار در زمان جنگ، جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل ۴۸ فتح و آخرین مسئولیتش فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین(ع) بود و به پاس یک عمر مجاهدت و همچنین به عنوان فرمانده نمونه از دست مقام عظمای ولایت لوح تقدیر گرفت.
شهید اورنگ پس از دریافت نشان لیاقت از دست مقام معظم رهبری و در حالی که بازنشسته شده بود، اما دوباره لباس رزم پوشید و این بار به عنوان سرباز مدافع حرم عازم حلب سوریه شد و بعد از چند صباحی درگیری با داعش سرانجام در یک عملیات غافلگیرانه در ۹ بهمن ۹۴ در حومه شهر حلب به فیض شهادت نائل آمد.
روایت کیهان از تک تیرانداز کهگیلویه و بویراحمدی حلب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار