کد خبر: ۹۰۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰ 25 September 2020
به گزاری خبرگزاری فارس از دیشموک، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند در خطبه‌های نماز جمعه امروز دیشموک اظهار کرد: رعایت فاصله‌ اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همه ماست.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری برای هفته دفاع مقدس گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص هفته دفاع مقدس فرمایشات پر معنایی است.
علی‌اکبر راوند گفت: اگر در حال حاضر دشمن از ایران اسلامی وحشت دارد به خاطر وظیفه‌شناسی و اقتدار رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس بود و اجازه خودنمایی به تمام دنیا را ندادند.
وی با اشاره به چرایی ناکامی دشمن از رسیدن به اهدافش عنوان کرد: انسان نقش بسیار حساس و شگفت‌انگیز رهبری و فرماندهی امام بزرگوار را تشخیص می‌دهد و شخصیت امام، نفوذ معنوی امام و صداقت و معصومیت بیان امام که وقتی حرف می‌زد آثار معصومیت و صداقت بیان امام برای همه آشکار بود، یعنی حضرت امام یکی از عوامل اصلی بود که صدام نتوانست به اهدافش برسد و قاطعیت بی‌نظیر امام در آزادی خرمشهر و شکسته شدن حصر آبادان بی‌بدیل بود.
امام جمعه دیشموک گفت: نظام ما بعد از 8 سال دفاع مقدس پیشرفت قابل توجهی داشته و خودکفایی ما با ما می‌توانیم مورد تحسین است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از حوزه مقاومت بسیج در خصوص اجرای برنامه‌های متنوع هفته دفاع مقدس در دیشموک بیان کرد: ما باید یاد و خاطره شهدا را در هفته دفاع مقدس برجسته کنیم و مطالبی که مورد تحریف برخی افراد هستند را با حقیقتی که داشتند تبلیغ کنیم و این را بدانیم این مطالب و گفته‌ها باید تکرار شوند  و باید با تحریف کنندگان مقابله کرد و ایستاد.
خطیب نماز جمعه دیشموک با اشاره با اربعین حسینی گفت: مردم ما باید در روز اربعین با خواندن زیارت اربعین از امام حسین (ع) بخواهند که مشکل جامعه امروزی ما برطرف شود.
وی گفت: مقاومت یمن و مردم انقلابی یمن با گرسنگی 9میلیون از مردم مظلوم یمن و گرفتاری دهها هزار نفری از مردم یمن به بیماری‌های واگیردار که همچون کوه استوار و مقاوم ایستاده‌اند و به تبلیغ الگوی مقاومت در دنیا اسلامی شدند با ایثار بصیرت دینی خودشان را به مردم دنیا نشان داده‌اند.
راوند در ادامه افزود: اگر تاریخ یمن را نگاه کنیم شخصیت‌های بزرگی در یمن در طول تاریخ پیامبر اسلام بودند که اویس قرنی، مالک اشتر، کمیل بن زیاد و همچنین در برخی روایات 34 نفر از شهدای کربلا یمنی اصل بودند ما باید بدانیم که پیروزی یمن قطعی است.
خطیب جمعه دیشموک گفت: نکته دیگری که باید مورد جدیت مسوولان قرار بگیرد این است که دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ما می‌توانست هوشمندانه‌تر و بهتر عمل می‌کرد و از جمله در سالهای اخیر اجرای گامهایی که باید برداشته می‌شد برجام را بهتر مدیریت می‌کردند.
وی گفت: اگر طرف مقابل آمریکا و اروپاییها در برجام وظیفه‌شان را انجام ندادند گامهایی برای مسوولان ما در دیپلماسی لحاظ شده که اگر مصوبات در برجام به خوبی انجام نشد هر کدام در برابر انجام ندادن تعهدات برجامی وظایفی دارند مسوولان ما انجام می‌دادند اما انجام ندادند.
راوند خاطرنشان کرد: آمریکا از برجام خارج شد و با تهدید و تطمیع کشورهای اروپایی و به حداقل رساندن تحریم‌ها حال استفاده از تبلیغ مکانیزم ماشه را در دستور خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: استفاده از مکانیزم ماشه توسط آمریکا و برگرداندن تحریم‌ها توسط آمریکا و اینکه از برجام خارج شدند و تحریم‌ها را به حالت اول برگرداندند این شیوه تبلغیات دشمن است که متاسفانه مسوولان دیپلماسی ما وظیفه‌شان را درست انجام نداده‌اند و الان هم دنبال این هستند.
راوند گفت: اگر اروپاییها بخواهند تحریم‌ها را به حالت اول برگردانند ایران اسلامی باید خروج از برجام را در دستور کار خود قرار دهد و عملی کند.
وی گفت: مسئولین ما باید دقت کنند نماینده ملت سرافرازی هستند که در برابر تمام دنیا در 8 سال دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی نشان دادند.
امام جمعه دیشموک به 7 صفر بزرگداشت سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: سلمان از یاران پیامبر بود و انجام دادن طاعت بندگی خدا توسط این یار باوفای پیامبر و تمام زندگی‌اش برای ما درس خواهد بود.
وی به پنج‌شنبه روز جهانی سالمندان اشاره کرد و گفت: وجود پیر در خانه‌ها مانند پیامبر در امت است و ما باید قدر ریش سفیدان را بدانیم و انها را مورد احترام قرار دهیم.
امام جمعه دیشموک در پایان گفت: مسئله دیگری که در بخش ما به یک معضل تبدیل شده است بحث آب روستائیان است که آب روستاها به خاطر فرسوده شدن شبکه روستایی هر روز مورد اعتراض مردم است.
وی گفت: مراجعه و داد و فریاد مردم در خصوص مشکل آب شرب قابل تحمل نیست و اینکه برخی از مردم روستاهای بخش دیشموک به مدت 15 روز آب شرب ندارند مورد گلایه مردم این بخش است.
رواند گفت: مشکل اب شرب روستاهای بخش دیشموک آن هم الان که نزدیک به زمستان است و تهیه آب شرب روستاها از آب رودخانه کاری است دشوار و با بارش اولین باران تهیه آب از رودخانه‎‌ها قابل استفاده نیست.
وی گفت : مسوولان باید به این بخش توجه ویژه داشته باشند و بدانند تجهیز اداره آب بخش دیشموک نیاز به امکانات و تجهیزات دارند و اداره  بدون تجهیزات برای مردم خدمات‌رسانی را دشوار می‌کند.
راوند افزود: مدیرعامل محترم باید نگاه ویژه‌ای به بخش دیشموک داشته باشد و این را بداند مردم احترام دارند و وقتی مردم به مدت 20 روز آب شرب نداشته باشند این یعنی یک معضل بزرگ است.
وی یادآوری کرد: مسئولین به دیشموک سفر کنند و از نزدیک مشکل روستاها را بررسی و پیگیری کنند نه اینکه در یاسوج بنشینند و سفری نداشته باشند و توجهی حتی به نامه‌نگاری‌ها در خصوص رفع مشکلات منطقه دیشموک نداشته باشند امیدوارم مسوولان بی‌آبی روستاهای منطقه دیشموک را مد نظر قرار دهند و در خصوص رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند و این را بدانند این مردم ولایت مدارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار