نوزاد نارس در بیمارستان دهدشت از مرگ نجات یافسرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت گفت: با تلاش کادر درمان بیمارستان نوزاد نارس با مشکلات تنفسی از مرگ نجات یافت.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 26 September 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با تلاش کادر درمان بیمارستان دهدشت یک نوزاد نارس 26 هفته‌ای با وزن720 گرم و مشکل حاد تنفسی از مرگ نجات یافت.

ابراهیم یاری‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: نوزاد دختر 26 هفته‌ای با وزن 720 گرم و مشکل شدید تنفسی به صورت نارس در تاریخ 11 مردادماه سالجاری متولد و پس از احیاء در اتاق عمل به بخش NICU جهت ادامه درمان منتقل شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت تصریح کرد: نارسایی کلیه، عفونت کامل، افزایش قند خون، مشکلات شدید تنفسی، کاهش پلاکت، تغییر رنگ شکم و نکروز روده از مشکلات عدیده این نوزاد نارس بود.

وی با اشاره به ناپایداری و شرایط خاص این نوزاد نارس در بخش NICU و عدم امکان انتقال به اتاق عمل بیمارستان گفت: عمل جراحی درون شکمی توسط متخصص جراح عمومی توانمند این مرکز جناب آقای دکتر حسین اسفندیاری در همان بخش خوشبختانه با موفقیت انجام شد.

وی در پایان از زحمات کادر درمان و پزشکان مجرب بیمارستان قدردانی کرد.

متخصص اطفال و نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت نیز در این باره اظهار داشت: بعد از روند بهبودی این نوزاد نارس دستگاه‌های تنفسی جدا و تغذیه با شیر مادر کم کم شروع شده است.

اعظم دلیری گفت: نوزاد جهت معاینات چشمی دوبار به مراکز پیشرفته(شیراز) اعزام و خوشبختانه نتایج آزمایشات چشمی مثبت بوده و وزن این بیمار بعد از55 روز بستری به 1150 گرم افزایش و خوشبختانه این بیمار با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شد.

این پزشک متخصص افزود: قبلا چنین نوزادانی به علت نبود بخش NICU و مشکلات اعزام، احتمال مرگ آنها زیاد بود که خوشبختانه با تلاش و ممارست پرسنل بخش NICUبیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت از مشکلات اعزام کاسته و درمان چنین بیمارانی به خوبی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار