کد خبر: ۹۰۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 26 September 2020

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه اعزام نیرو به جبهه های هشت سال دفاع مقدس نسبت به جمعیت با ۳۳ هزار نفری اعزام شده، رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ ایمان خردمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص شرکت استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از تشکیل تیپ ۴۸ فتح افزود: رزمندگان این استان در عملیات حصر آبادان، طریق القدس با دوگردان، فتح المبین با سه گردان، بیت المقدس با سه گردان، عملیات‌های محرم، رمضان با دو گردان، خیبر با ۴ گردان، بدر سه گردان، قدس یک گردان، حضور در جبهه غرب و شمال غرب با ۴ گردان، و حضور در منطقه شط علی با دوگردان برای پدافند حضور دارشتند.

وی با اشاره به مشارکت و حضور رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران تشکیل تیپ ۴۸ فتح این استان اظهارکرد: رزمندگان استان در حماسه پد خندق مورخ چهارم تیرماه ۶۷ در جزیره مجنون به مدت ۱۴ ساعت تا آخرین گلوله مقاومت کردند و ۸۷ شهید و ۷۸ آزاده تقدیم کردند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان در عملیات والفجر۸  با ۱۱ گردان، عملیات کربلای یک سه گردان، کربلای ۴ با دو گردان، کربلای ۵ با هفت گردان، نصر ۴ با یک گردان، عملیات نفوذی دو گردان حضور و مشارکت داشت.

خردمند تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس ۱۸۸۰ شهید، ۳۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی ادامه داد: شهید قاسم علی پور ۱۲ ساله کوچکترین شهید و کریم آیافت مسن ترین شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دو خانواده سه شهیدی و 43 خانواده دو شهیدی در این استان داریم.

خردمند تاکید کرد: روستاهای "ده برآفتاب"در شهرستان بویراحمد با 30 شهید، روستای "دیل" در شهرستان گچساران با 25 شهید و روستای قاسم اباد جلیل در شهرستان بویراحمد با 17 شهید بین روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی با یبان اینکه 90 درصد شهدای استان کمتر از 30 سال سن داشتند، اظهارکرد: یک شهید ( شهید عبدالرسول زرین) در دوران جنگ تحمیلی داشتیم که 700 شلیک موفق داشت و به فرمایش شهید خرازی بعنوان گردان تک نفره معروف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار