به مناسبت هفته دفاع مقدس غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس با عنوان "روشنای خاطره ها"و نمایشگاه عکس و آثار مکتوب در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و از موشن گرافیک سردار شهید سلیمانی و پرتره شهید ولی پور رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 27 September 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد آیین رونمایی از این آثار فاخرهنری حوزه دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد،خانواده شهید عبدالحسین ولی پور و جمعی از اصحاب رسانه برگزارشد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین در خصوص غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس ( روشنای خاطره ها) گفت: به دلیل شرایط کرونایی در کشور این غرفه مجازی با هدف دسترسی آسان به مطالعه کتاب های حوزه دفاع مقدس و تسهیل در خرید اینترنتی این کتاب ها راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: علاقه مندان به کتاب های حوزه دفاع مقدس می توانند جهت خرید کتاب های این غرفه به نشانی اینترنتی www.8roshana.ir مراجعه کنند و با 20 درصد تخفیف کتاب های مورد نظر خود را خریداری نمایند.
شریف اسلامی بیان کرد: در طرح غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس هر خریدی که در هر نقطه ای از کشور صورت پذیرد در بسته بندی ویژه و کاملا بهداشتی به طور رایگان تحویل مشتری داده می شود و متناسب با سقف خرید هدیه ویژه ای نیز اختصاص داده خواهد شد.
اسلامی گفت: این طرح با 1000عنوان کتاب باهمکاری انتشارات شهید کاظمی، روایت فتح ، 27 بعثت و سوره مهر برگزار شده و تا 17 مهر ماه میزبان علاقمندان به ادبیات دفاع مقدس است.

افتتاح نمایشگاه عکس و آثار مکتوب تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری همچنین در ادامه این آئین، به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه کتابهای دفاع مقدس تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
رئیس حوزه هنری استان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه کتاب های تولیدی حوزه هنری استان با موضوع دفاع مقدس که در چند سال اخیر چاپ و منتشر شده در معرض دید عموم قرار گرفته است.
شریف اسلامی بیان کرد: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از 5 مهرماه به مدت یک هفته در محل حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد واقع در گلستان 14 پلاک 20 جنب اداره کل بنیاد شهید استان دایر است.
وی بیان کرد: حوزه هنری استان طی سالهای اخیر بیش از 20کتاب با موضوع دفاع مقدس تولید و عرضه کرده است.
اسلامی عنوان کرد: در سال جاری نیز 5کتاب دیگر در این حوزه در دست تولید است که در صورت بهبود شرایط بودجه ای به چاپ خواهند رسید.
وی همچنین از انتشار کتاب از «گدار تختی تا رمادیه» خاطرات عبدالصاح خاک نژاد از اسارتگاههای عراق خبر داد و گفت: این کتاب توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده و به زودی رونمایی خواهد شد.
موشن گرافیک عقیق مقاومت رونمایی شد
رونمایی از موشن گرافیک" سردار سلیمانی " از تولیدات حوزه هنری از دیگر برنامه هایی بود که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
رئیس حوزه هنری استان همچنین در آیین رونمایی از این اثر هنری تصویری گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس این موشن گرافیک پنج دقیقه ای با عنوان "عقیق مقاومت" به پاس گرامیداشت نام و یاد سردار شهید قاسم سلیمانی به همت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد تولید شده است.
شریف اسلامی افزود: این موشن گرافیک به کارگردانی مهدی نجفی نژاد با هدف بررسی زندگینامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و معرفی هر چه بهتر رشادت های این شهید گرانقدر به نسل جوان امروزی تولید شده است.
وی تصریح کرد: موشن گرافیک عقیق مقاومت با ظرافت های بصری، روایی و واقع گرایانه زندگی کلی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مورد بررسی قرار می دهد.
وی در پایان بیان داشت: این موشن گرافیک به مناسبت آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس تولید واز طریق پایگاه های اطلاع رسانی مجازی حوزه هنری از جمله اینستا گرام به آدرس:@artyasuj.irوصفحه آپارات به آدرس:www.aparat.com/artyasuj.ir منتشر و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.
رونمایی از پرتره یک شهید دفاع مقدس
رونمایی از پرتره نقاشی سردار شهید "عبدالحسین ولی پور" از شهدای شاخص استان از دیگر برنامه های بود که امروز در حوزه هنری استان برگزار شد.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه آیین رونمایی از این اثر هنری گفت: پرتره نقاشی سردار شهید عبدالحسین ولی پور با هدف نشر و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تولید شده است.
عبدالرسول شریفی افزود: این تابلو به سفارش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و توسط هنرمند هم استانی علی حسن قاسمیان با تکنیک رنگ روعن در ابعاد 50 در70 نقاشی شده است و امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی شد.
وی بیان کرد: واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارد در آینده نزدیک پرتره نقاشی سایر شهدای شاخص استان را نیز طراحی و تولید کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار