فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه در این درگیری حدود ۵۰ تا ۶۰ قایق به کمک گروه افراد مجهول آمده‌اند، عنوان کرد: یقین داریم که این افراد جز گروه‌های معاند و مترصد هستند تا به دور از چشم مرزبانان سلاح و مهمات را مخفیانه وارد کشور کنند یا اینکه اقدامات ضد امنیتی و تروریستی را علیه کشور انجام دهند.
کد خبر: ۹۰۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵ 27 September 2020

روز گذشته دو مرزبان خوزستانی در درگیری با اشرار و حین حراست از مرز در دشت آزادگان خوزستان به شهادت رسیدند. سروان مقداد بویر از روستای الگن استان کهگیلویه و بویراحمد و استوار عبدالله مؤمنی از شهرستان ایذه در این درگیری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
فرمانده مرزبانی ناجا، جزئیات شهادت این دو مرزبانی خوزستان در درگیری مسلحانه در دشت آزادگان را تشریح کرد. به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سردار احمدعلی گودرزی ظهر امروز در بازدید از محل شهادت دو مرزبان خوزستانی در دشت آزادگان، اظهار کرد: نقطه صفر مرزی، محلی است که مرزبانی استان خوزستان با گروه‌های مسلحی که قصد ورود به کشور را داشتند، درگیر شدند.
جزئیات شهادت دو مرزبان در خوزستان / گزارش تصویری ورود پیکر شهید مقداد بویر به استان

وی افزود: بر اساس مسئولیت گشت مرزی که تفحص مرز به صورت شبانه‌روزی است، از نیزارهای هور در نقطه صفر مرزی چهار تا پنج نفر که در چند قایق بودند، به صورت رگباری به سمت مرزبانان تیراندازی کردند.
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزبانان نیز به طور متقابل به سمت افراد مجهول شلیک کردند، افزود: در این تیراندازی، دو تا سه نفر از افراد مجهول به درک واصل شدند.
وی با اشاره به اینکه در این درگیری حدود ۵۰ تا ۶۰ قایق به کمک گروه افراد مجهول آمده‌اند، عنوان کرد: یقین داریم که این افراد جز گروه‌های معاند و مترصد هستند تا به دور از چشم مرزبانان سلاح و مهمات را مخفیانه وارد کشور کنند یا اینکه اقدامات ضد امنیتی و تروریستی را علیه کشور انجام دهند.
گودرزی افزود: در این درگیری دو نفر به درجه رفیع شهادت نائل شدند و یک نفر هم به صورت سطحی مجروح شد که مشکل جسمی خاصی ندارد.
فرمانده مرزبانی ادامه داد: در تعقیب این افراد که منجر به درگیری مجدد شد، چند نفر از معاندان مجروح و نزدیک به چهار هزار انواع فشنگ‌های جنگی کشف شد که نشان از ورود مسلحانه و تأییدی بر معاند بودن آنها داشت.
وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «شهدای مرزبانی مظلوم هستند» و مرزبانان با رشادت هر چه تمام‌تر به امنیت مرزهای کشور حساسیت دارند که این امر قابل‌تحسین است.
جزئیات مراسم تشییع شهید مقداد بویر
سرهنگ دیماز فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه ضمن تسلیت و تبریک شهادت فرمانده پاسگاه هنگ مرزی دشت آزادگان خوزستان سروان مقداد بویر عنوان کرد: مراسم تشیع شهید والامقام مقداد بویر فردا دوشنبه 7مهرماه 99 از ساعت 8 و نیم صبح از جلوی ساختمان مرکزی فرماندهی نیروی انتظامی کهگیلویه آغاز و از ساعت 9 صبح از مرکز شهرستان کهگیلویه به سمت روستای الگن چاروسا تشیع خواهد شد.
سرهنگ دیماز با تاکید به وضعیت بیماری کرونا در سطح شهرستان یادآور شد: مراسم تشیع و خاکسپاری شهید بویر با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می گیرد.
گفتنی است، فرمانده پاسگاه مرزی دشت آزادگان سروان مقداد بویر از روستای الگن چاروسا شهرستان کهگیلویه به همراه استوار عبدالله مومنی از شهر ایذه خوزستان به شهادت رسیدند.
درگیری با قاچاقچیان در مرز دشت آزادگان خوزستان سبب شهادت سربازان کهگیلویه و بویراحمدی و خوزستانی شد.
روستای الگن در 60 کیلومتری شهر دهدشت و 10کیلومتری شهر قلعه رئیسی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
گزارش تصویری از ورود پیکر شهید مقداد بویر به استان

مراسم استقبال از پیکر شهید مقداد بویر با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور فرمانده سپاه، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده مرحوم در روستای نهضت آباد برگزار شد.

شهید مقداد بویر متاهل و صاحب یک فرزند و فارغ التحصیل دانشکده افسری بوده که در طی چند سال گذشته دارای مسئولیت هایی در حوزه مرزبانی بوده است.

تصاویر : عصر زاگرس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمود رخ افروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
خدایا روح شهید بویر شاد
انشا الله فرزندش رهرو راه پدرش باشد.
وما قدر امنیت خود رابدانیم
تافرهنگ شهادت وایثار هست .دشمن جرات نفوذ در خاک ماراندارد.
روحش شاد
باعرض تسلیت
محمود رخ افروز
محمد زاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
انشالله راهتون ادامه میدیم. نیرو هم بخاین ما در خط رهبری ایستاد ه ایم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
آقا این تبلیغات زنهای بدحجاب ضد راه شهدا است. آدم میاد یه مطلب مذهبی یا به خبر سالم بخونه این زنها خار چشم ادم‌ میشن.
لطفا این تبلیغات زنان بد حجاب را حذف کنید.
پریناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
روحشون شاد و یادشون گرامیباد
انشالا که ما هم بتونیم راهتون رو ادامه بدیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار