محمد جواد ظریف گفت: آمریکا نه تنها اتاق مذاکره را ترک کرد، بلکه آن را منفجر کرد.
کد خبر: ۹۰۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 27 September 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از برنا ، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه روسی راشاتودی با دروغ توصیف کردن ادعاهای ایالات متحده آمریکا مبنی بر عدم تأثیر تحریم‌های یکجانبه بر اقلام بشردوستانه، تأکید کرد که اینگونه اقدامات آمریکا در حقیقت «تروریسم پزشکی» است.
وزیر خارجه گفت: آمریکا نه تنها اتاق مذاکره را ترک کرد، بلکه آن را منفجر کرد. اکنون باید یک جایگاه برای خودش پیدا کند. این کار خود به خود انجام نمی‌شود. اگر به یک زورگو اجازه دهیم که کارش را بکند، دیگر هیچ محدودیت و پایانی وجود ندارد و فکر می کنم اروپایی ها باید به این پی ببرند.

او ادامه کرد: ما در کشورهای خارجی مقداری پول بلوکه شده داریم و آن کشورها توسط آمریکا از اجازه دادن به ما برای خرید دارو با پول خودمان منع شده‌اند. هرچه آمریکایی ها درباره این می‌گویند که تحریم‌هایشان بر موارد بشردوستانه تاثیر نمی‌گذارد فقط یک دروغ است.
وزیر خارجه ایران ضمن انتقاد شدید از اقدامات یکجانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی تأکید کرد که تلاش‌های آمرکیا برای مانع‌تراشی در مسیر صادرات نفت ایران، توانمندی تهران برای پاسخگویی به بحران کرونا را محدود کرده است و مقادیری از پول ایران در خارج است که به موجب تحریم‌های آمریکا، امکان دسترسی به این مبالغ برای جمهوری اسلامی حتی برای خرید دارو وجود ندارد.
رئیس‌ دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به این موارد گفت: «هر آنچه که آمریکایی‌ها در خصوص عدم تأثیرگذاری تحریم‌هایشان بر اقلام بشردوستانه می‌گویند، فقط یک دروغ است....این اساساً تروریسم پزشکی است».
بیشتر بخوانید:

ترامپ اعتراف کرده که به کجا وفادار است! واکنش ترامپ به سخنان ظریف


وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همه‌گیری بیماری کرونا و لزوم همکاری تمامی کشورها برای مقابله با این ویروس ناشناخته گفت: «این ویروس فقیر و غنی، ضعیف و قدرتمند، دوست و دشمن نمی‌شناسد و همه ما را تحت آسیب قرار داده است و نیاز است که همه ما با همدیگر برای مقابله با این ویروس همکاری کنیم. متأسفانه ایالات متحده همچنان در مسیر ایران حتی برای خرید دارو و واکسن این ویروس مانع‌تراشی می‌کند».
ظریف در خصوص سفر خود به مسکو گفت: «این سومین سفر من به مسکو از زمان شیوع کروناویروس است. مواردی است که باید شخصاً درباره آنها بحث و گفت‌وگو صورت گیرد».
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا کیانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
محمدجواد ظریف وزیر خارجه گفت: بایدن مثل ترامپ افراطی نیست.

آقای ظریف،
ترامپ بینهایت ساده لوح می‌باشد به راحتی می‌توان از او ارفاقاتی گرفت که از بایدن غیرممکن است.
فردات را ببین به دل و امروز بگشای تیز دیده بینا را.
از تو به مکر و افسون برباید این فر و زیب و زینت و سیما را.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق #آزادی_بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار