کد خبر: ۹۰۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 27 September 2020

از موجودات خیالی گرفته تا ابزارآلات جنگی، تاکنون هیچ‌چیزی مانند این اشیاء در سواحل دیده نشده است. خورشید می‌درخشد، موج‌ها آرام به سال برخورد می‌کنند و احساس گرمایی که شن‌ها به پا منتقل می‌کنند لذتبخش است. تصور کنید در یک روز عالی این‌چنینی به ساحل رفته‌اید و به افق خیره شده‌اید و ناگهان... یک آدم لگویی غول‌پیکر می‌بینید!!؟

این‌که در سواحل اشیاء غیرعادی پیدا کنید، چیز خیلی نامتعارفی نیست. البته بیشتر اوقات، اشیائی که یافت می‌شوند چیزهایی مانند عینک آفتابی، یا شاید سطل‌های دور ریخته شده و بقایای برخی گونه‌های دریایی هستند. ولی اشیائی که در ادامه از آن‌ها نام می‌بریم، چیزهایی هستند که معمولاً کسی اصلاً انتظارش را ندارد در خطوط ساحلی بیابد. برخی از این اشیاء را آب کم‌کم از زیر شن و ماسه بیرون آورده است و برخی دیگر فقط روی ساحل پدیدار شده‌اند؛ بااین‌حال وجودشان در ساحل دور از ذهن آدمی است.

 

یک اسباب‌بازی به‌اندازه انسان

عجیب ‌ترین چیزهایی که تاکنون در سواحل پیدا شده اند!

لگوها را معمولاً می‌توان در فروشگاه‌های اسباب‌بازی و حتی موزه‌ها مشاهده کرد، ولی در ساحل معمولاً یافت نمی‌شوند، مگر آن‌که یک بچه بازیگوش آن را دور انداخته باشد. درهرحال، در سال 2012، در یکی از سواحل هلند، کارکنان ساحلی متوجه وجود چیزی شده‌اند که در فاصله‌ی نه‌چندان دور از ساحل شناور بود و پس از مشاهده دقیق مکان این شیء بزرگ و رنگارنگ، آن را به ساحل آوردند و دیدند که این شیء درواقع یک آدم لگویی بسیار بزرگ است. تا به امروز هیچ‌کس متوجه نشده است که این لگو از کجا به ساحل آمده است، ولی اکنون آن را کنار دکه ساحل گذاشته‌اند تا همه بتوانند آن را ببینند.

 

گلوله‌های توپ مربوط به دوران جنگ داخلی آمریکا

عجیب ‌ترین چیزهایی که تاکنون در سواحل پیدا شده اند!

مشخص است که گلوله‌های توپ جنگی نمی‌توانند روی آب شناور بمانند، بنابراین خدا می‌داند که این گلوله‌ها چگونه سر از یکی از سواحل ایالت کارولینای جنوبی درآوردند. درمجموع هفده گلوله در این ساحل پیدا شد و برخی از آن‌ها به دلیل فرسایش و چسبیدگی به هم جوش خورده بودند. بااینکه از یک جوخه خواسته شد تا بیایند و گلوله‌ها را ببرند، ولی دو عدد از آن‌ها اکنون در مجموعه فورت مولتری نگهداری و به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

جمجمه 10000 ساله گراز دریایی

عجیب ‌ترین چیزهایی که تاکنون در سواحل پیدا شده اند!

از آنجایی‌که موجودات دریایی نامیرا نیستند، گاه پیش می‌آید که آب قطعاتی از اسکلت یا استخوان آن‌ها را به ساحل بیاورد، ولی مطمئناً انتظارش را نداریم که کنار ساحل استخوان‌های چندهزارساله پیدا کنیم. موضوع آن است که با ذوب شدن هر چه بیشتر یخچال‌های طبیعی، فسیل‌های بیشتری از دل آن‌ها بیرون می‌آیند و این دقیقاً همان اتفاقی است که در نروژ افتاد. درواقع آب دریا جمجمه تقریباً 10000 ساله یک گراز دریایی را به یکی از سواحل این کشور آورده بود و توانست اطلاعات ما را پیرامون مناطق یخچالی آن حوالی بالا ببرد.

 

بقایای یک کشتی از دهه 30 میلادی

عجیب ‌ترین چیزهایی که تاکنون در سواحل پیدا شده اند!

تصویری که می‌بینید، صحنه‌ای از جزایر فالکلند در فیلم دزدان دریایی نیست، البته خیلی به آن شبیه است. این کشتی وهم‌آور که به آن «لیدی لیز» می‌گویند، آن‌قدر یکپارچه و سالم مانده بود که باعث تعجب افراد منطقه شد. لیدی لیز که فقط زنگ زده است و فرسایش دیگری در آن دیده نمی‌شود، پیش از آنکه طبیعت بتواند جانش را بگیرد و در حد غیرقابل تعمیری تخریبش کند، به مدت 30 سال به‌عنوان کشتی حمل کالا خدمت کرده بود.

 

هواپیمایی مربوط به جنگ جهانی دوم

عجیب ‌ترین چیزهایی که تاکنون در سواحل پیدا شده اند!

گویا این روزها گلوله‌های جنگی تنها ابزاری نیستند که در سواحل پدیدار می‌شوند. هواپیمایی که در تصویر می‌بینید میدآو هارلِک نام داشت و در سال 1942 در یک ساحل ولزی سقوط کرد. سپس در سال 2007 تقریباً به‌صورت سالم از دل شن بیرون آمد و برای کسانی که اتفاقی رویش پا گذاشتند، به یک کشف تاریخی حیرت‌انگیز تبدیل شد. موتورهای این هواپیما هنگام یک تمرین آموزشی در زمان جنگ دچار خطا شدند و بااینکه خلبان توانسته بود خودش را نجات دهد، هواپیما در اقیانوس غرق شد تا دهه‌ها بعد دوباره کشف شود.

 

یک چرخ فروشگاهی

عجیب ‌ترین چیزهایی که تاکنون در سواحل پیدا شده اند!

معلوم نیست که چرا چیزهایی که در کنار ساحل پیدا می‌شوند اصلاً توجیهی ندارند. درست است که خیلی دور از ذهن نیست کسی یک چرخ فروشگاهی را در ساحل یک شهر یا مقصد گردشگری شلوغ رها کند، ولی این‌که آب چنین چیزی را از شن‌های ساحل آبردین کشور اسکاتلند بیرون بکشد دیگر خیلی عجیب است. با هیچ دلیلی نمی‌توان توضیح داد که این چرخ فروشگاهی از کجا یا چگونه به این ساحل رسیده است (چراکه می‌دانیم این چرخ‌ها روی آب شناور نمی‌مانند)، ولی به‌هرحال به طریقی خود را به ساحل رسانده و گویا کاملاً سالم و قابل‌ استفاده هم هست.

 

جمجمه (تقلبی) یک اژدها (که آن ‌هم ساختگی است)

عجیب ‌ترین چیزهایی که تاکنون در سواحل پیدا شده اند!

جمجمه بزرگ و 12 متری این اژدها هنگامی‌که در یکی از سواحل انگلیس یافت شد، احتمالاً ساحل گردان کاشفش را دچار گیجی فراوانی کرده باشد. این ساحل پرطرفدار، یعنی ساحل ژوراسیک، خودش کلکسیون فسیل است و اصلاً به خاطر مجموعه فسیل‌هایش مشهور شده است؛ به همین دلیل دیدن چنین پدیده‌ای در آن عجیب‌تر و غیرواقعی‌تر می‌شود. بااین‌وجود، شوربختانه باید به طرفداران فسیل و داستان‌های تخیلی بگوییم که این جمجمه تقلبی بود و گویا یکی از اشیاء مورداستفاده در سریال بازی تاج ‌و تخت بوده است که مجسمه‌سازان و هنرمندان ماه‌ها به تکمیل و شبیه‌سازی آن پرداخته بودند و سپس از این ساحل سر درآورده بود.

 

شما چه چیزهای عجیب دیگری را در سواحل دیده‌اید؟ البته به غیر از حجم زیادی از زباله که واقعا تاسف برانگیز است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار