کد خبر: ۹۰۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 29 September 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کروناویروس استان به 134 نفر خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، "دکتر پرویز یزدان‌پناه" افزود: هم اکنون ۲۵۳ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۶ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه چهار بیمار کرونایی در مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد- بیمارستان شهید جلیل جان خود را از دست دادند که سن آنها از ۳۰ تا ۸۶ سال متغیر بود و مجموع فوتی‌ها در اثر کرونا به ۱۳۴ مورد رسید. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۲۴۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج بیشترین موارد مثبت به کروناویروس امروز دوشنبه هفتم مهر ماه در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، چرام و باشت بود و طی روزهای گذشته بیشترین روند افزایشی موارد مثبت در گچساران و باشت می باشد که می تواند در طی دو یا سه هفته آینده باعث افزایش مرگ و میر در این دو شهرستان شود. 
یزدان پناه تاکید کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۷۳۰۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی ادامه داد: اگر چه بخشی از افزایش موارد بیماری در استان ناشی از بیماریابی بهتر و بیشتر بوده و ممکن است با ادامه روند ابتلا با افزایش روند مرگ روبرو شویم اما این افزایش بیشتر به دلیل رعایت نکردن اصول فاصله گذاری اجتماعی است که منجر به افزایش انتقال بیماری، تعداد بستری و مرگ در افراد پرخطر خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: ما نیازمند مشارکت آگاهانه و جدی مردم هستیم تا بتوانیم از این موج خطرناک عبور کنیم و کمترین آسیب به مردم استان وارد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار