کد خبر: ۹۰۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 29 September 2020

تهران-ایرنا-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در زمان مشخص لایحه قانون جامع سمن‌ها را به مجلس ارائه کند.

به گزارش ایرنا، جلسه هماهنگی و همفکری دبیرخانه شورای مشورتی فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد با حضور زهره الهیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در محل انجمن سلامت خانواده ایران برگزار شد.
زهره الهیان در این جلسه بیان کرد:حمایت از ظرفیت سمن ها و مطالبه از حاکمیت جهت تحقق قوانین مربوط به سمن‌ها از اولویت‌های این فراکسیون خواهد بود.  

وی تاکید کرد: حمایت از سمن ها در حال حاضر می بایست در اولویت نظام باشد و این مطالبه می بایست تحقق یافته و برای انجام آن پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.
وی افزود: از جمله این اقدامات آن است که مرکز پژوهش‌های مجلس درصدد فعال کردن شبکه نخبگانی کشوری است که این موضوع می‌تواند نقش سمن‌ها را در این امر پر رنگ کند.
الهیان یادآور شد: سمن‌های تخصصی می بایست در حوزه طرح‌ها و لوایح نظرات کارشناسی خود را به مجلس منتقل کنند و فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد در این امر ساختار مشخصی را فعال خواهد کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: لایحه جامع سمن ها می‌بایست هرچه زودتر توسط دولت به مجلس ارائه شود تا بتوان ظرفیت‌های قانونی درخصوص سمن‌ها را ایجاد کرد.

الهیان افزود: اگر دولت در زمان مقرر این لایحه را ارائه نکند مجلس این مهم را بصورت طرح پیگیری خواهد کرد، همچنین دستگاه‌های اجرایی در خصوص نحوه هزینه کرد ردیف بودجه های مربوط به سمن ها را گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار