کد خبر: ۹۰۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 29 September 2020

تهران- ایرنا- رییس موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، از احداث ساختمان جدید موزه در اراضی عباس‌آباد خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری، دکتر سیف‌اله جلیلی در این خصوص گفت:  پس از سال‌ها تلاش و پیگیری بی‌وقفه و با تصویب هیأت وزیران و تایید رییس جمهوری، با استناد به مصوبه شماره ۵۱۰۱۱/ت۵۷۷۶۱ک، مقرر شده بنای فاخر موزه ملی علوم و فناوری کشور در فضایی کنار فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران واقع در اراضی عباس‌آباد احداث شود.

وی بیان کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده میان فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران و موزه ملی علوم و فناوری مقرر شد که ساختمان نیمه تمام مرکز همایش‌های فرهنگستان‌ها به عنوان بنای موزه ملی علوم و فناوری باز طراحی و برای این کاربری تکمیل و تجهیز شود.

جلیلی ادامه داد: به این ترتیب پس از گذشت نزدیک به ۱۵ سال از تصویب ساخت و راه اندازی این موزه و گذشت بیش از ۱۰ سال از آغاز به کار آزمایشی آن در فضای بسیار کوچکی در ساختمان قدیمی کتابخانه ملی، الان با برداشته شدن این گام بسیار بزرگ آرزوی احداث موزه‌ای در شأن تاریخ و تمدن پرافتخار ملت بزرگ ایران و معرفی سهم انکارناپذیری که پیشینیان فرهیخته ما در پیشرفت علم و فناوری در جهان داشته‌اند، به واقعیت پیوسته است.

وی یادآور شد: تحقق این امر بدون پشتیبانی بی‌دریغ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری بسیار سازنده رؤسای فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران ممکن نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار