رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در احداث مسیرهای دوچرخه با اعتراض و مقاومت شدید شهروندان در خصوص کم شدن عرض خیابان مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 29 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایمنا: سولماز دهقانی در یک گفت‌وگوی برخط با اشاره به نبود مدیریت یکپارچه شهری اظهار کرد: در حوزه گردشگری می‌توان تصمیمات خوب و کارسازی گرفت اما به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری، تمامی این تصمیمات و اقدامات گاهی به تعویق می‌افتد و از اقدامات مناسب در حوزه گردشگری شیراز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: تمرکز دوره پنجم شورا در حوزه گردشگری بیشتر روی فضاهای باز شهری بوده تا با بازسازی و بازآفرینی آنها به این صنعت رونق بخشیم زیرا گردشگری بدون سیاست‌های درست و نبود چرخه اقتصادی با شکست مواجه می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز یکی از عوامل آسیب زا در چرخه اقتصادی صنعت گردشگری را نبود سرمایه‌گذاران مناسب و عملکرد خوب در این حوزه دانست که موجب شکست گردشگری می‌شود.

وی با بیان اینکه شیراز در جذب سرمایه‌گذار نتوانسته به خوبی عمل کند، ادامه داد: در دو سال اخیر در کنار پروژه‌های گردشگری ناکام و بدون سرمایه‌گذار حتی برخی از پروژه‌های عمرانی شهر نیز با توجه به تحریم‌ها و اوضاع نابسامان اقتصادی با مشکل روبه‌رو شده است.

دهقانی با اشاره به بافت تاریخی شیراز افزود: سال گذشته در نتیجه رایزنی با شهردار شیراز توانستیم بودجه ۱۱۵ میلیارد تومانی برای بافت تاریخی و گردشگری شیراز در نظر بگیریم. این بودجه پنج برابر بودجه سال‌های پیشتر از آن است.

وی با اشاره به باز آفرینی برخی بافت‌های تاریخی شهر گفت: با استفاده از این بودجه توانستیم به بازآفرینی و کلنگ زنی پروژه تاریخی "حمام روغنی" بپردازیم همچنین این پروژه در ماه‌های آینده فضای شهری و گردشگری مطلوبی مانند مسجد وکیل را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در کنار این پروژه ساخت و بازسازی راه‌ها، گذرها و خیابان‌ها در حال انجام است که به نوعی تغییر کالبدی شهر را با خود به همراه دارد. در ادامه این اقدامات کف سازی و بهسازی گذر هفت پیچ نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شورای چهارم با برنامه‌ریزی و مصوبات خود ورود خوبی به موضوع بازسازی و مرمت خانه‌های سنتی و تاریخی داشت و در این دوره نیز از سرمایه‌گذاران برای تسریع در بهسازی خانه‌های سنتی دعوت شده است.

دهقانی افزود: علاوه بر بازسازی بافت تاریخی شهر به نیاز محلات مختلف مانند بهره برداری از بازارچه هنر سنگ برای حمایت از صنایع دستی در قالب آموزش و عرضه محصولات شهروندان توجه شده است.

دهقانی با اشاره به جدیت شورا در خصوص تغییر کاربری باغ‌های قصر دشت گفت: در حفظ و جلوگیری از تغییر کاربری باغ‌ها پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان شهید رمضانی در دست اقدام است و تصمیم بر این است تا تمامی تأسیسات این محل کاملاً زیر زمینی شود. پیاده راه شهید رادفر نیز در فاز یک تکمیل و در حال حاضر باید برای پیمانکار و فاز دوم آن اقدام کرد.

وی اظهار کرد: در مباحث شهر انسان محور و پیاده راه سازی و استفاده از دوچرخه‌های بی دود، هنوز نتوانسته‌ایم این موضوع را فرهنگ‌سازی کنیم و در احداث مسیرهای دوچرخه با اعتراض و مقاومت شدید شهروندان در خصوص کم شدن عرض خیابان روبه‌رو هستیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: برای پیشرفت بیشتر فرهنگی، گردشگری و اقتصادی شهر نباید به شهرداری تنها نگاه عمرانی داشت بلکه شهر باید برای توسعه، پایه‌های فرهنگی محکمی داشته و این فقط از طریق مشارکت شهرداری با نهادهای فرهنگی و گردشگری میسر است. پس باید از موانع توسعه فرهنگی کاسته شود تا بتوانیم صنعت گردشگری را رونق ببخشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار