لقمانی فر : برگزاری جلسات کیفی شورای مدرسه و شورای دبیران در شرایط فعلی جهت استفاده از نظرات و راهکارهای همه معلمان برای رفع موانع موجود و کمک به حل مشکلات مسائل آموزشی در مدارس یک ضرورت است که مدیران مدارس باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 30 September 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش وپرورش وپرورش شهرستان بویراحمد در جلسه مشترک شورای مدرسه و شورای دبیران هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی با بیان تشریح اهداف و وظایف شورای مدرسه و دبیران در آیین نامه اجرایی مدارس گفت: شورای مدرسه وشورای دبیران از عوامل بسیار مهم وتاثیرگذار و جهت دهنده اصلی آموزش در مدارس هستند که نقش کلیدی در ارتقاء کیفیت آموزشی و اداره بهتر مدارس دارند .

حمید لقمانی فر افزود: برگزاری جلسات کیفی شورای مدرسه و شورای دبیران در شرایط فعلی جهت استفاده از نظرات و راهکارهای همه معلمان برای رفع موانع موجود و کمک به حل مشکلات مسائل آموزشی در مدارس یک ضرورت است که مدیران مدارس باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.
وی با تقدیر وتشکر از مدیر ،مجموعه عوامل اجرایی ودبیران هنرستان کشاورزی که با وحدت و همدلی در راستای کیفی سازی آموزش تلاش می کنند خاطرنشان کرد: همدلی بی نظیر ونظرات ارزشمندی که در این جلسه از همکاران شنیدم قابل تحسین و تقدیر است.
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش وپرورش وپرورش شهرستان بویراحمد به نوپا بودن هنرستان کشاورزی و مشکلات آن اشاره کرد وگفت: با تعاملات و روابط اجتماعی خوب مدیریت دلسوز و پرتلاش این هنرستان و همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان و آموزش وپرورش تلاش می کنیم اتفاقات خوشایندی برای ارتقاء کیفی دروس تخصصی ومهارتی این هنرستان در راستای آموزش مطلوب دانش آموزان رقم بخورد.
لقمانی افزود: زمینی به مساحت یک هکتار در آستانه سال تحصیلی در اختیار هنرستان کشاورزی در ایستگاه چم خانی مختار قرار گرفته که باید برنامه ریزی لازم برای آموزش عملی دانش آموزان در مزرعه انجام بگیرد.
وی برطرف شدن فضای آموزشی هنرستان کشاورزی را برای توسعه این هنرستان اقدامی ارزشمند و ماندگار عنوان کرد وگفت: با توجه به پتانسیل خوب استان در حوزه گیاهان دارویی و شیلات تربیت نیروی متخصص و ماهر برای کمک به توسعه بخش کشاورزی یک ضرورت است که باید از همه ظرفیتها برای تربیت دانش آموزانی کاربلد وماهر استفاده کرد.
لقمانی از مدیر و مجموعه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی خواست در محوطه هنرستان نیز فعالیتهایی عملی را در شرایط فعلی کرونایی برای آموزش دانش آموزان دنبال کنند تا نمادی نیز از مزرعه هنرستان کشاورزی درمحوطه این هنرستان دیده شود.

معاون آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد به بخشنامه های وزارتی برای آموزش دانش آموزان به مدارس در شرایط کرونایی اشاره کردوگفت: طبق قانون شورای هر مدرسه می تواند با توجه به شرایط حاکم بر آموزشگاه برای آموزش مطلوب دانش آموزان و استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی تصمیماتی اتخاذ نماید که منجر به تقویت آموزش حضوری ومجازی در مدرسه شود.
لقمانی افزود: آموزش در بستر فضای مجازی شاد با اشکالات فرآوانی همراه است که برای آموزش ودانش افزایی معلمان جهت آشنایی با چگونگی برگزاری کلاسهای آموزشی در فضای مجازی تاکنون 200 ساعت آموزش ضمن خدمت برگزار کرده ایم .
وی پاسخگویی به نیازهای امروز وفردای دانش آموزان را از رسالتهای معلمان دانست و بر ضرورت استفاده از دورهای آموزشی به شکل کاملا کاربردی توسط معلمان تاکید کرد.
لقمانی افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید 50 درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی سوق داده شوند که میانگین کشوری تحصیل دانش آموزان در شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش در شرایط فعلی 35درصد است که در استان کهگیلویه وبویراحمد این میانگین 24 درصد است که بسیار عقب هستیم.
وی با اشاره به عدم استقبال دانش آموزان از رشته های فنی و حرفه ای را یاداور شد و از شورای معلمان و شورای مدارس خواست برای تشویق وترغیب دانش آموزان در تحصیل در رشته های فنی و مهارتی تلاش مضاعفی داشته باشند .

شورای مدرسه وشورای دبیران جهت دهنده اصلی آموزش در مدارس / لزوم توسعه و تجهیز هنرستان کشاورزی

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه تاسیس هنرستان کشاورزی با توجه به ظرفیت های استان در بخش کشاورزی را از اقدامات خوب و ماندگار برای تربیت نیروی انسانی عنوان کرد.
کاووس کشاورز نیروی انسانی شاغل در هنرستان کشاورزی را از نیروهای توانمند و متخصص در حوزه آموزش دروس تخصصی ،عمومی و شایستگی های فنی عنوان کرد وگفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه وتجهیز هنرستانهای کشاورزی تلاش می کنیم با رفع مشکلات این هنرستان بستر را برای ارتقاء کیفیت آموزشهای مهارتی بیش از پیش فراهم نماییم.
وی تلاشهای مدیر هنرستان کشاورزی در بر طرف کردن مشکل فضای آموزشی را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی و تعامل خوب با آموزش وپرورش این هنرستان را به قطب تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی تبدیل می کنیم.
کارشناس مسئول فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد به توانمندیهای نیروهای شاغل در حوزه فنی وحرفه ای اشاره کرد وگفت: توسعه و تجهیز هنرستانها در جهت تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
مجتبی وفاپورگفت: عدم استقبال از رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش ریشه در فرهنگ ما دارد که با مشاوره تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول و هکماری خانواده ها باید نگاه به هنرستانها تغییر کند تا شاهد تربیت تکنیسن های متخصص در بخشهای مختلف فنی وحرفه ای باشیم.

جلسات شورای مدرسه و شورای معلمان هنرستان کشاورزی به شکل کاملا کاربردی وکیفی برگزار می شود

شورای مدرسه وشورای دبیران جهت دهنده اصلی آموزش در مدارس / لزوم توسعه و تجهیز هنرستان کشاورزی

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در جلسه مشترک شورای مدرسه ومعلمان به بیان آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه های آموزش وپرورش اشاره کرد وگفت: آموزش در شرایط کرونایی به شکل حضوری و مجازی دنبال می شود که لازم است همکاران با دغدغه ، احساس مسئولیت ،نظم و وجدان کاری برای آموزش دانش آموزان از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.
سید ولی موسوی با تقدیر وتشکر از همکاری رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی استان و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برای ارتقاء فعالیتهای آموزشی این هنرستان خاطرنشان کرد: در دنیای تعلیم وتربیت کار ما تربیت انسانها برای زندگی بهتر در آینده است که همه عوامل اجرایی و معلمان مدرسه نسبت به آموزش دانش آموزان باید حساس باشند.
وی توجه به مدرسه را توجه به انسان دانست و گفت: کادر آموزشی و معلمان با مشارکت در تصمیم گیریها ی مدرسه و ارائه نظرات سازنده مسیر را برای آموزش مطلوب دانش آموزان هموار می کنند.
موسوی افزود: جلسات شورای مدرسه و شورای معلمان هنرستان کشاورزی به شکل کاملا کاربردی وکیفی برگزار می شود و رویکرد ما در مدرسه مدیریت مشارکتی و استفاده از نظرات همکاران برای اداره بهتر آموزشگاه است.

شورای مدرسه وشورای دبیران جهت دهنده اصلی آموزش در مدارس / لزوم توسعه و تجهیز هنرستان کشاورزی

در این جلسه اعضای شورای معلمان و شورای مدرسه نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را برای تقویت مسائل آموزشی در هنرستان کشاورزی بیان کردند و از مسئولان آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات خواستند برای توسعه و تجهیز هنرستان کشاورزی بیش از گذشته تلاش وافری داشته باشند.
برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فنون تدریس و مهارتهای ارتباطی از دیگر برنامه های جلسه مشترک شورای مدرسه ودبیران هنرستان کشاورزی بود که توسط یکی از اساتید این هنرستان بیان شد.
در پایان این جلسه علی عبدیان به عنوان نماینده شورای معلمان هنرستان کشاورزی انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار