مرحوم پرند، اهل دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد و ساکن بوشهر بود که به علت آسیب شدید مغزی ناشی از تصادف در بیمارستان قائم (عج) بوشهر بستری شد اما با وجود تلاش بی‌وقفه کادر درمانی برای ادامه حیات بیمار ثمربخش نبود و مرگ مغزی این پدر ۵۱ ساله به تأیید پزشکان رسید.
کد خبر: ۹۰۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 30 September 2020
مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای عضو بدن مرگ مغزی در این استان جان یک بیمار نیازمند پیوند را نجات داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علیرضا باقری روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با اعلام رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگر زنده‌یاد "نعمت‌الله پرند" که دچار مرگز مغزی شده بود مقدمات لازم عمل برداشت عضو با انتقال به بیمارستان سلمان فارسی بوشهر صورت گرفت.
وی ادامه داد: مرحوم پرند، اهل دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد و ساکن بوشهر بود که به علت آسیب شدید مغزی ناشی از تصادف در بیمارستان قائم (عج) بوشهر بستری شد اما با وجود تلاش بی‌وقفه کادر درمانی برای ادامه حیات بیمار ثمربخش نبود و مرگ مغزی این پدر ۵۱ ساله به تأیید پزشکان رسید.
باقری اظهار داشت: کبد این مرحوم با رضایت خانوادهفداکارش برای انجام عمل پیوند برداشت و به بیمارستان بوعلی سینای شیراز ارسال شد.
مسئول واحد فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شرایط خاص و سخت بیماری کرونا و ابتلای بخشی از بیماران مرگ مغزی به این ویروس موجب کاهش اهدای عضو در کشور شده‌است که این موضوع دشواری کار در تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی را بیشتر کرده‌است.
وی یادآور شد: این ششمین اهدای عضو در سال جاری و هفتاد و یکمین اهدا عضو  در استان بوشهر است و تاکنون ۲۱۱ ارگان برای نجات بیماران نیازمند از سوی مردم نوع دوست و نیک اندیش استان بوشهر اهدا شده‌است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار