کد خبر: ۹۰۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ 30 September 2020
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به مردم هشدار داد که جنگ همزمان با کرونا و آنفلونزا بسیار سخت است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، حسین کلانتری در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: میزان بروز کرونا در استان دو برابر کشور است؛ باید پرسید در این بین آیا نمونه گیری ما خیلی خوب بوده یا که شیوع خیلی زیاد بوده است؟ باید پاسخ علمی به آن داده شود که آیا این تفاوت آمار مثبت است و یا این که بار منفی دارد.
وی گفت: روند نمونه گیری خوب و بالاتر از میانگین کشور است که راجع به آمارها باید حتما ارزیابی داشته باشیم تا بتوان یک پاسخ علمی سریعا به این تفاوت معنادار آمارها در استان داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همه شهرستان ها توجه داشته باشند تاکنون خیلی از واحدهای متخلف پلمب شده اند ما به دنبال بستن نیستیم دنبال رعایت دستورات بهداشتی و نهایتا آرامش خاطر مردم هستیم معلوم نیست چه کسی ناقل و چه کسی ناقل نیست همه باید ماسک بزنند و فاصله های اجتماعی را رعایت کنند بازار از نقاط پرجمعیت است اگر برای مثال در صنف آرایشگران رعایت شود و نوبتی باشد و در مطب‌ها رعایت پروتکل‌ها شود می‌توان ادامه کار داد و تنها کسانی که رعایت نمی‌کنند باید اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشود.
کلانتری خاطرنشان کرد: در آمارها وضعیت خوبی داشته ایم اما چند تا صنف موفقیت های ما را به عقب می‌اندازند برخی صنوف قاعده بازی را رعایت نمی‌کنند و زحمات را بر باد می‌دهند  پاشنه آشیل زیادی داشتیم اما تلاش‌های خوبی شد با این حال باز هم جای نگرانی است، نقطه مطلوب ما رعایت بالای ۸۰ درصد است و نتیجه کار ما در بیمارستان است که همه باید رعایت کنند.
وی گفت: باید تعداد بیشتری واکسن وارد استان شود هر چند محدودیت‌هایی در کشور هست همچنین ورود دستگاه پی‌.سی‌.آر هم گام بلندی برای مجهز کردن مراکز درمانی استان است. 
کلانتری ادامه داد: گشت‌ها به شکل خوبی صورت گرفته حتی در روستاها هم اتفاق افتاده و باید در روستاهای پر جمعیت بیشتر شود نوعی امر به معروف و نهی از منکر است که باید با نهایت ادب و احترام باشد زیرا با ارشاد می‌توان هزینه ها را پایین آورد هنرمندان و نخبگان هم باید وارد عمل شوند هلال‌احمر با نیروهای آموزش دیده در دهدشت و کهگیلویه و سایر نقاط استان وارد شوند و به میان مردم بروند و آموزش دهند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در استان متاسفانه کار و خدمات انجام گرفته مستندسازی نمی‌شود.
استاندار با هشدار به مردم افزود:  به سرما و آنفلوانزا خورده‌ایم مشکلات از این پس بیشتر می شود هر چند ۲۴ تخت اضافه شد اما اگر شرایط سخت شد جوابگو نیست باید تلاش شود ابتلا را پایین بیاوریم انتظار بیشتری داریم پایگاه‌های مقاومت باید خیلی کمک کنند.
وی گفت: در آموزش و پرورش کنترل بیشتری شود چون سلامت بچه ها مهم است اگر رعایت نشود خطر جدی است اگر رعایت نشود مجبور به تدبیر دیگری هستیم در بحث کرونا همه باید کمک کنند خوشبختانه بخش عمده ای از مردم و اصناف و گروه ها رعایت کرده اند آن ها که رعایت نکرده اند جان دیگران را به خطر انداخته‌اند باید با این دسته افراد برخورد کنند تا بدانند که تعارفی نداریم اقلیتی به هر دلیل رعایت نمی کنند که باید با آنها برخورد جدی و قانونی صورت گیرد هر چند اراده خوبی در کار است و همه در حال کمک هستند وقتی اجماعی وجود دارد چرا عده‌ای باید جان دیگران را به خطر ‌اندازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار