معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه در ارائه اخبار تحلیل اطلاعات مهم است گفت: اینکه برخی از خبرنگاران به طور خام و بدون تحقیق و پژوهش در خصوص وضعیتی یا اتفاقی خبری را منتشر می کنند یک آسیب است.
کد خبر: ۹۰۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ 30 September 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار  در نشست شورای اطلاع رسانی استان گفت: مسئله اصلی در شورای اطلاع رسانی توجه ویژه به حوزه اطلاع رسانی و دستیابی به اخبار محتوایی، تحلیلی و تقویت این حوزه مهم  است.
جمالی ابراز داشت: اراده ها بر این است که اخبار و اطلاعات محتوایی، تحلیلی، بدون حاشیه و کم حاشیه و در راستای مصالح نظام، مردم و حاکمیت باشد.
وی اظهار داشت: در شرایط کرونایی که روی اقتصاد، حالت روحی و روانی و معیشت مردم و مسائل علمی، اقتصادی اثر گذاشته و از جهتی تحت محاصره اقتصادی ناجوانمردانه هستیم با اخبار و اطلاعات نادرست و سیانمایی، انرژی منفی به مردم القاء شود کار ناجوانمردانه ای است.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان گفت: در شرایط انتخابات آمریکا و شیطنت هایی که از سوی این دولت و برخی شیوخ مرتجع عرب و برخی کشورها شاهد آن هستیم اخبار و شایعاتی را در خارج و داخل می بینیم قهرمان بازی هایی است که فضا را ملتهب کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.
خط قرمز برای خبرنگاران

جمالی تاکید کرد: باید در این زمان و شرایط با هوشیاری و با بصریت بیشترعمل کنیم و دانسته و نادانسته آب به آسیاب دشمن نریزیم و به گونه ای رفتار و عمل کنیم که هیمنه و اقتدار نظام و حاکمیت همچنان پا برجا بماند.
وی تاکید کرد: خبرگزاری های دولتی را دریابیم و به ادارات اعلام شود که ارتباطات آنها با خبرگزاری های رسمی مستمر، پویا و زنده باشد چون کارشان حرفه ای است.
جمالی ابراز داشت: حقیقتا صدا و سیما و همه رسانه های استان همه جا پا به پای مسئولان جلو آمده اند و عملکرد خوب و قابل قبولی داشته اند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بیان کرد: همه کسانی که در حوزه خبر قلم می زنند بچه های این استان هستند و قطعا دلسوز مردم  استان و دل در گرو آنها دارند و دوست ندارند جفا و ظلمی بر مردم روا داشته شود.
جمالی ابراز داشت: سایت های خبری محلی را باید کمک کرد و در راستای تقویت و آموزش آنها گام برداشت و دستگاههای متولی آموزش این سایتها و خبرنگاران را در دستور کار قرار دهند.
خط قرمز برای خبرنگاران

وی با بیان اینکه متاسفانه از هر ۱۰ خبر منفی در کشور ۲ تا ۳ مورد آن مربوط به این استان است افزود: می دانیم که در این مسئله هدف خاصی نبوده بلکه به دلیل حرفه ای نبودن و عدم آشنایی با فنون رسانه ای است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار برخورداری از دانش و سواد رسانه ای را بسیار مهم و اثر گذار دانست و تاکید کرد: به آموزش ها توجه ویژه شود، و  رسانه ها با قوانین مطبوعات و حقوق مطبوعات آشنا شوند تا با زدن تیتری یا خبری مشکلات حقوقی ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه در ارائه اخبار تحلیل اطلاعات مهم است گفت: اینکه برخی از خبرنگاران به طور خام و بدون تحقیق و پژوهش در خصوص وضعیتی یا اتفاقی خبری را منتشر می کنند یک آسیب است.
جمالی تصریح کرد: مسائل امنیتی حریم و خط قرمز است و نباید به مسائلی که مشکلات امنیتی ایجاد می کند ورود کرد.
وی تاکید کرد: اکنون مقطع حساس و استراتژیکی است و باید با زیرکی و هوشیارانه، شجاعانه و با تدبیر و بصیرت به مسائل توجه و پرداخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار