چهل روستا با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر در شهرستان بهمئی تا سال آینده ازنعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 01 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم مناطق سرآسیاب یوسفی و ممبی برخورداری از نعمت گاز است گفت: با برنامه ریزی‌های اجرا شده در عملیات گازرسانی به این ۴۰ روستا هیچ گونه تاخیر و خللی وجود ندارد.

حجت الاسلام سید محمد موحد به رفع موانع، مشکلات و چالش‌های سد راه این طرح اشاره کرد و افزود: طرح گازرسانی به روستا‌های بهمئی با حمایت خوب مسئولان، مردم و با وجود اعتبارات کافی، یکی از طرح‌های موفق طی شش ماه گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگل‌ها با بهره برداری از این طرح حذف می‌شود، گفت: برای خدمت به مردم این شهرستان و روستا‌های دور دست، به صورت مداوم پیگیر روند اجرای عملیات این طرح خواهم بود و کوچکترین سهل انگاری در راه خدمت به مردم این شهرستان پذیرفتنی نیست.
توضیح موحد در خصوص مهمترین مطالبه مردم ممبی و سرآسیاب / سهل انگاری پذیرفتنی نیست

فرماندار بهمئی هم گفت: برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم و سهولت کار، همه تجهیزات شامل لوله‌های پلی اتیلن، لوله‌های فلزی و لوازم ایستگاه این طرح خریداری شده است.

حکمت الله سنایی، میانگین پیشرفت کاری این طرحِ گازرسانی را بیش از ۶۷ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد از خانوار‌های شهری و ۳۰ درصد از خانوار‌های روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

توضیح موحد در خصوص مهمترین مطالبه مردم ممبی و سرآسیاب / سهل انگاری پذیرفتنی نیست

رئیس اداره گاز بهمئی به سخت‌گذر بودن و دشواری کار گازرسانی به روستا‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح ۴۰ روستای شهرستان در بخش سرآسیاب یوسفی و ممبی قابلیت گازرسانی دارند که البته شامل روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت و دارای طرح هادی است.
روح الله فتحی اضافه کرد: کار‌های مطالعاتی گازرسانی به ۲ روستا در حوزه گرمسیری بهمئی نیز در دست اقدام است که به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بزرگ ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه، ۴۰ کیلومتر شبکه گذاری فلزی، ۱۸۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن و ۴ ایستگاه تقلیل فشار گاز طراحی و نصب می‌شود گفت: با پایان این طرح به لحاظ عملیات گازرسانی جزو شهرستان‌های سبز کشور محسوب شده و در مجموع بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری و روستایی بهمئی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
رئیس اداره گاز بهمئی با اشاره به اینکه در برخی روستا‌ها به دلیل صعب‌العبور بودن هزینه اجرای عملیات بالا بوده و زمان بیشتری برای گازرسانی به این روستا‌ها نیاز است، ادامه داد: در این میان نیز گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار