کد خبر: ۹۰۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴ 02 October 2020

نشست اضطراری ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور معاون عمرانی استاندار،فرمانداران شهرستانهای کهگیلویه، بهمیی ،لنده و چرام ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیسان مراکز بهداشت و درمان چهار شهرستان و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر گزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست رعایت پروتکل های بهداشتی ،پوشیدن ماسک و  فاصله گذاری اجتماعی را مهمترین راه مقابله با این ویروس برشمرد.
حسین کلانتری با  اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان استان گفت : در این مدت میزان تخت های بیمارستانی استان دو برابر شده است و این یعنی  نشان می دهد که  این هشت سال به اندازه 33سال گذشته در استان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است .
وی با ابراز نگرانی از تجمعات و مراسمات شکل گرفته در برخی از جاهای استان افزود :افزایش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و بالارفتن مبتلایان نشان می دهد که اگر دقت لازم صورت نگیرد خطر افزایش بیش از پیش خواهد بود.

کلانتری خاطر نشان کرد :انتظار می رود مردم از شب نشینی های خانوادگی ،تجمعات غیر ضرور و حضور در تجمعات پرهیز کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی ،فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی تلقی کنند .
استاندار کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به لزوم نصب تجهیزات بیمارستانی در مرکز درمانی امام خمینی(ره) دهدشت در اسرع وقت و در مدار قرار گرفتن دستگاه اکسیژن ساز و سایر خدمات بیان کرد:  مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به جد پیگیر موضوع هستند و به زودی  این موضوع انجام خواهد شد.

  وی با بیان اینکه تاکنون روند نمونه گیری،بیماریابی و ردیابی بیماران مطلوب بوده است و آمار فوتی استان نسبت به سایر استان ها کمتر بوده است  تصریح کرد: در برخی شاخصها و بر اساس اعلام وزارت بهداشت رعایت پروتکل ها در استان نسبت به سایر استانها بهتر بوده و البته باید تلاش شود که رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها در بین همه مردم فرهنگ سازی شود.

 استاندار افزود: همه نهادها ،ادارات ،دستگاهها موظف به اجرا و نظارت بر  رعایت پروتکل ها هستند و سعی شود کسانی که رعایت نمی‌کنند از ارائه خدمات به آنان خودداری شود و در صورت نقض این قانون با کارمند ارائه کننده خدمات و مدیر دستگاه  طبق آیین تخلفات اداری  برخورد می شود .
  وی ضمن تقدیر از اعضای شوراهای تامین در استان و شهرستان ها تاکید کرد :با نظارت این شورا نسبت به تشکیل گشت های ارشاد سلامت (کرونا) متشکل از تیم های پایگاههای مقاومت ،سازمانهای مردم نهاد ،هلال احمر اقدام می شود.
کلانتری استفاده از ظرفیت های دهیاران،شوراها ،نیروهای   مقاومت ،پایگاههای انتظامی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس را مورد تاکید قرار داد .
 استاندارکهگیلویه و بویراحمد  خاطر نشان کرد : تشکیل جلسه هفتگی در شهرستان ها با حضور یکی از معاونان استاندار و معاون دانشگاه علوم پزشکی و ارائه گزارش تحلیلی به شناخت نقاط قوت و ضعف در این خصوص کمک می کند.
در این نشست آخرین وضعیت افراد مبتلا و بستری و فوت شدگان و مشکلات و موانع مقابله با ویروس کرونا توسط فرمانداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان تشریح شد.
در ادامه دکتر یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و اقدامات انجام شده در سطح استان و ۴ شهرستان گزارشی ارایه کرد.
در پایان استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن اظهار تشکر از اقدامات به عمل آمده در مقابله با ویروس کرونا در شهرستانهای کهگیلویه، بهمیی ،لنده و چرام، به فرمانداران چهار گانه و دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیسان شبکه بهداشت و درمان ۴ شهرستان تذکرات لازم را جهت اقدامات قانونی و پیشگیری در مقابله با این ببماری به فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار